Российская железная дорога на ВОТ: оккупанты тянут ветку из Донецка на юг Украины и запустили поезд Мариуполь – Волноваха

Расследования
  Нова залізнична колія на ТОТ Донецької області.  Березень 2024 р. Джерело фото: соцмережі 
Новый железнодорожный путь на ТОТ Донецкой области. Март 2024 г. Источник фото: соцсети social media

Последние спутниковые данные указывают на то, что РФ для улучшения военной логистики продолжает расширять железнодорожную сеть. За последний месяц такие работы активизировались в радиусе около 40 километров южнее Донецка, а также ускорилось строительство на участке Мариуполь — Бердянск.

Наприкінці жовтня 2023 року ЦЖР припускав, що один з відрізків нової колії, якою Росія прагне поєднати окуповані ще 10 років тому Крим і частину Донбасу, пролягатиме у «квадраті» між містечками поблизу Донецька –  Оленівкою, Докучаєвським,  Старобешевим і  Моспиним. 

Ймовірна схема російської залізниці на ТОТ Донеччини: зеленим кольором позначені нещодавно збудовані ділянки, червоним - ділянки, що будуються зараз. 

Ймовірна схема російської залізниці на ТОТ Донеччини: зеленим кольором позначені нещодавно збудовані ділянки, червоним — ділянки, що будуються зараз.

Через Моспине у перспективі ці шляхи будуть «вплетені»  до існуючої залізничної мережі і важливої вузлової станції «Іловайськ». Саме у вказаному районі з квітня на супутникових знімках помітні візуальні зміни, що вказують на будівельні  роботи. 

Зокрема, на знімках від 2 травня 2024 року видно ознаки того, що росіяни укладають “подушку” для майбутньої залізниці  зі сходу на захід, від Докучаєвська до Старобешевого. Більша частина цього відтинку – це стара залізнична колія, яку, вочевидь, просто замінять. 

Порівняння знімків  супутника на ділянці м. Докучаєвськ – с. Стила – м. Старобешеве  11.11.2023 і 02.05.2024 р. Колаж:  investigator.org.ua 

Порівняння знімків  супутника на ділянці м. Докучаєвськ – с. Стила – м. Старобешеве  11.11.2023 і 02.05.2024 р. Колаж:  investigator.org.ua

За наявними  ознаками, окупанти  ймовірно планують укласти нові рейки  на 50 кілометрів від Донецька на південь, через селища Андрівка і Новобешево до  Новозар’ївки. Біля цього селища вже проходить свіжозбудована ділянка с. Новоселівка – с.Гранітне –  с. Бурне, з якої власне і почалася нова залізниця. ЦЖР повідомляв минулого тижня, що ця гілка має всі шанси запрацювати вже на початку цього літа. 

Супутникові світлини з різницею в півроку біля с. Новоселівка і с. Новозар'ївка
Колаж:  investigator.org.ua 

Супутникові світлини з різницею в півроку біля с. Новоселівка і с. Новозар’ївка Колаж:  investigator.org.ua

Крім цього, матимуть  пряме залізничне сполучення між собою  Гранітне  –  Старобешеве – Оленівка, через яку проходить залізниця Донецьк – Волноваха – Маріуполь. 

 За грубими підрахунками, загальна довжина нової залізниці на перерахованих ділянках буде в межах від 100 до 150 кілометрів. Втім це будівництво дозволить окупаційній армії РФ щонайменше вдвічі скоротити відстань на доставку військових  вантажів у тил та якнайближче до  лінії бойового зіткнення, збільшити кількість ешелонів і пришвидшити ротацію особового складу разом із технікою на Східному і Південному фронтах.

Звісно, на реалізацію такого проекту потрібен час. На перші 60 кілометрів  і залізничний міст через р. Кальміус росіяни витратили дев’ять місяців. А перший потяг з порту Маріуполя вийшов вперше за весь час окупації лише цього місяця.  

Перший з часу окупації потяг від порту м. Маріуполь до станції у м.Волноваха Донецької області. 02.05.2024 р. Джерело фото: https://t.me/andriyshTime 

Перший з часу окупації потяг від порту м. Маріуполь до станції у м.Волноваха Донецької області. 02.05.2024 р. Джерело фото: https://t.me/andriyshTime

Проте, окупанти вміють швидко надолужувати час за рахунок майже невичерпних матеріальних і людських ресурсів. 

“Перший потяг з Маріупольського порту до станція Волноваха сьогодні вийшов з порту. Перша платформа, яку ви бачите, — задля мінної безпеки, аби не підірвали тепловоз. З урахуванням швидкості розбудови залізниці в районі с. Гранітне, цю новину в хороші записати важко. Вибачте, але переможні реляції просто трохи задовбали,” – повідомив телеграмканал АндрющенкоTIME 2 травня 2024 року. 

 Всього за тиждень спостерігається просування будівництва на  16 кілометрів, на яких ідуть підготовчі земляні роботи. Супутник Sentinel-2 зафіксував їх між Маріуполем і Бердянськом, від с. Комишувате Донецької області до с. Червоне Поле Запорізької області. 

Знімки супутника Sentinel-2  району на адмінкордоні Запорізької і Донецької областей за 02.05.2024 р. і поблизу с. Червоне поле у порівнянні з даними за 22.04.2024 р. apps.sentinel-hub.com/eo-browser Колаж:  investigator.org.ua 

Знімки супутника Sentinel-2  району на адмінкордоні Запорізької і Донецької областей за 02.05.2024 р. і поблизу с. Червоне поле у порівнянні з даними за 22.04.2024 р. apps.sentinel-hub.com/eo-browser Колаж:  investigator.org.ua

Відокремлення цього відрізку від  так званого автомобільної  сухопутного коридору (траси М14) опосередковано, але все таки підтверджує спільну гіпотезу  ЦЖР і радника мера Маріуполя Петра Андрющенка про одночасне будівництво і об’їзної автодороги повз Маріуполь, і нової ділянки залізничного шляху. Про 70-кілометровий сухопутний коридор Росії 2 в 1 – детальніше тут. 

Умовна схема нової залізниці від Маріуполя до Бердянська(червоним кольором, зеленим – існуюча, сірим – автотраса М14)

Умовна схема нової залізниці від Маріуполя до Бердянська(червоним кольором, зеленим – існуюча, сірим – автотраса М14)

Крім цього, з початку 2024 року росіяни проводять якісь роботи на автомобільному мосту через р. Берда поблизу с. Осипенко. 

Міст через р. Берда на трасі М14 на півночі с. Осипенко Бердянського раойну. Зима 2023 р.  

Міст через р. Берда на трасі М14 на півночі с. Осипенко Бердянського раойну. Зима 2023 р.

За час окупації регіону жодна зі сторін не повідомила про якісь пошкодження цього об’єкта. Міст розташований безпосередньо на сухопутному коридорі, а також всього  за 1500 метрів від дамби Бердянського водосховища. 

Джерело фото: apps.sentinel-hub.com/eo-browser

Джерело фото: apps.sentinel-hub.com/eo-browser

У лютому цього року ЦЖР повідомляв, що Росія почала будівництво ділянки нової залізниці з Маріуполя до Криму.  Наразі роботи тривають зі сторони Новоазовська, де разом із колією окупанти розширюють автомобільний шлях.“Новоазовськ — Маріуполь. Вузол автомобільного шляху та підготовка для залізничного шляху в стані активного будівництва.  Ділянка в районі м. Новоазовськ (за 5о км. від Маріуполя). Розмах — бачите. Сенсу від всього цього — нуль. Лише (поки) плюс.Тотальні затори, в яких стоять військові колони,” – повідомив ввечері 6 травня  Андрющенко TIME

Нові дороги війні РФ на ТОТ півдня України. Джерело фото: соцмере                        

Нові дороги війні РФ на ТОТ півдня України. Джерело фото: соцмережі