Четвертый месяц плавучие краны россиян не покидают акваторию Керченского пролива и не прекращают работать как вблизи так называемого Крымского моста, так и непосредственно на самом объекте. ЦЖР собрал свежие данные со спутника, социальных сетей, публикаций в СМИ и рассказывает, что оккупанты строят и как охраняют свой виадук №1.
З початку травня росіяни почали встановлювати ешелоновану систему захисту від морських БПЛА вздовж Кримського мосту зі сторони Чорного моря. Антидроновий рубіж складався зі стандартних бонових загороджень, а також із ланцюга барж по обидва боки від судоходного каналу.
Як свідчать супутникові знімки, з 27 липня по 8 серпня кількість плавзасобів більше не збільшувалася і зафіксувалася на позначці у 33 баржі, які скріпили між собою і вишукували у два ряди.
Одночасно із антидроновим захистом окупанти починали на мосту і будівництво 7 пірсів: одного зі сторони півострова, по два на східному і західному березі о. Тузла і ще двох — зі сторони Краснодарского краю РФ. На сьогодні ці роботи продовжуються, довжина пірсів збільшується, а паралельно Кримському мосту вбиваються нові сваї.
Деякі українські ЗМІ припустили, що таким чином окупанти зводять паралельні автомобільні мости, проте справжнє призначення цих конструкцій поки що залишається невідомим.
За даними української розвідки, окрім зведення ліній захисту у морі, Росія посилює оборону Кримського мосту і на суші, і з повітря.
Зокрема, окупанти стягують сюди свої системи ППО і використовують величезну кількість літаків.
«Тримаємо росіян в тонусі, адже вони почали застосовувати усі можливі засоби захисту, мовиться про збільшення систем протиповітряної оборони та підрозділів Росгвардії на в’їзді. Нелегальні туристи у Криму скаржилися, що перетин Кримського мосту дуже ускладнено«, — коментував дії ворога начальник прес-центру стратегічних комунікацій Сил оборони півдня України Дмитро Плетенчук.
У перший тиждень серпня на Кримському мосту окупанти встановили контейнери для огляду автівок.
Голова Мінтрансу Російської Федерації Роман Старовойт заявив, що безпека Кримського мосту залишається ключовим пріоритетом. Для цього там задіюються оглядові модулі контейнерного типу. Про це він повідомив у коментарі пропагандистському виданню РІА «Новости Крым».
“Кримський міст як активно виконував, так і продовжує виконувати функції логістичної артерії для забезпечення Криму. Останнім часом вони більше позиціонують його як використовуваний «з цивільною метою», тобто для провезення поїздів і цивільного транспорту. Однак при цьому вони продовжують перевозити зброю мостом”., — вважає голова Кримськотатарського Ресурсного Центру Ескендер Барієв.
“Тому на сьогоднішній день вони роблять усе, щоби максимально захистити Кримський міст. Створили бонові загородження з боку Азовського моря та Чорного моря. Вони максимально намагаються забезпечити повітряну охорону мосту, а також намагаються забезпечити системні перевірки перед в’їздом, щоб не було випадків, як раніше, коли вибухи відбувалися на мосту. Тобто міст для них дуже важливий. Крім залізниці (Ростов-на-Дону — Маріуполь — Крим), вони ще системно і постійно опрацьовують забезпечення поромного сполучення між росією та окупованим Кримом”, — підсумував Барієв.
Незважаючи на такі безпекові заходи, міст через Керченську протоку може бути зруйнований у найближчі кілька місяців.
«Усі працюють і над дальніми ударами, і над цим (знищенням Керченського мосту – ред.). Це все потребує, скажімо так, комплексного рішення. Робота йде», – повідомив голова ГУР Міноборони Кирило Буданов в ефірі телемарафону.
+