Настало время крупному бизнесу инвестировать 10% в военное RnD

Мнения
Егор Фирсов, экс-нардеп, общественный деятель и военный ВСУ. Фото: facebook.com/egor.firsov

Я не знаю, как правильно подобрать аргументы для этого текста. Поэтому напишу просто как чувствую. Настало время крупному бизнесу инвестировать 10% в военное RnD (Research and Development, отдел или команда в компании, которая занимается исследованиями и разработками новых продуктов, технологий или улучшением существующих – ред.). Цифра, конечно, условна. Главное – обеспечить техническое развитие войска необходимыми ресурсами, пишет в Facebook Егор Фирсов, командир взвода ударных беспилотников 109-й бригады территориальной обороны, нардеп VII и VIII созывов ВРУ.

Воювати тим, що є – сьогодні вже недостатньо. Якою б могутньою не була ця зброя. На всяку отруту з часом завжди знаходиться протиотрута.

Тому для перемоги недостатньо зброї чи сміливості — потрібні інновації, технічні рішення, яких ще немає в противника.

Це колись була гонка озброєнь. Зараз – гонка ідей і спроможності іх реалізувати.

А для неї потрібні гроші. І не тільки гроші, а й досвід великого бізнесу. Бо армія все ж таки механізм бюрократичний. Те що не можна швидко виміряти й доповісти – тут не в пошані. Тому до сфери військового RnD потрібен саме бізнес-підхід.

Коли в мене питають: а чи можна fpv-дронами ефективно збивати шахеди? А чи можливо це… А чи можемо інше…

Скажу так: можливо усе!

Але є один нюанс — щоб вигадати протиотруту потрібні досліди та експерименти з отрутою. Тисячі проб і помилок, вдосконалення засобів, підбір дешевших комплектуючих… І знову експерименти.

Лише так це працює.

Тому військовим виробництвам потрібне RnD.

Щоб далі вдосконалювати те що є, та покращувати протидію шахедам — потрібні вкладення не просто у виробництва, а в їхній розвиток, в пошук проривних ідей.

Подібні вкладення — найкраща інвестиція в майбутнє. Тому що в цій галузі ми не просто активний гравець – ми законодавці. Якщо не втратити цей тренд – весь світ буде купувати саме в «українського виробника»…

Бізнесу потрібно вкладатись в існуючі виробництва. Приносити в молоді компанії ВПК свій досвід і філософію ефективності.

Якщо цього не робити, — з часом доведеться переносити офіси з Києва у Львів, зі Львова — у Краків, ну і, можливо, навіть далі.

Я тут не жартую. Саме так переїздами рухаються командні пункти бригад, які відступають.

Тому, якщо відступати ми не хочемо, — нам потрібна країна військових стартапів і найкращих технологій.

Це питання не тільки виживання, а й розвитку, пошуку свого місця у цьому войовничому світі.

Та і врешті, — захисту своєї квартирі чи дома під Києвом.