В Запорожской области разыграли 400 млн грн между лидером картеля дорожников и фирмами местных чиновников

Коррупция
Підготовка до ремонту дороги в Запорізькій області. Січень 2025 р. Фото: Facebook
Підготовка до ремонту дороги в Запорізькій області. Січень 2025 р. Фото: Facebook

18 февраля 2025 года госпредприятие «Местные дороги Запорожской области» Запорожской областной государственной администрации провело три аукциона на услуги по эксплуатационному содержанию автомобильных дорог общего пользования в пределах подконтрольных территорий Украины на общую сумму в 400 миллионов гривен. Победу в торгах одержал всеукраинский дорожный монополист и две фирмы с запорожскими “корнями”.

Перший лот розіграли між собою одеський гегемон дорожнього будівництва в Україні  ТОВ “Автомагістраль – Південь” та ПП “Ріалбуд” депутата Київської обласної ради Арташеса Татояна. “Автомагістраль – Південь”, яка є одним із лідерів картелю шляховиків, за утримання 698 кілометрів автодоріг вільної частини Запоріжжя поставила дешевшу ціну за конкурентів майже на 800 тисяч і наразі ця пропозиція очікує на рішення тендерного комітету ДП ““Місцеві дороги Запорізької області ”. 

Роботи з утримання автошляхів у Запорізькій області ТОВ “Автомагістраль – Південь”. Осінь 2024 р. Фото: Facebook

Роботи з утримання автошляхів у Запорізькій області ТОВ “Автомагістраль – Південь”. Осінь 2024 р. Фото: Facebook

За другий підряд змагались вже три ТОВки: “Автомагістраль – Південь”, «Доргарант» із Запоріжжя, якою з лютого 2024 року одноосібного володіє та керує Фтоян Гор Гегамович, та  «Амструд» з пропискою у Броварах і бенефіціаром Колодчаком Андрієм Романовичем. Остання фірма зробила найдешевшу пропозицію у 118,58 млн  гривень за утримання 503 кілометрів автошляхів обласного та районного значення на підконтрольній Україні частині Запорізької області.  

 За даними видання “Наші гроші”, за останні кілька років ТОВ «Амструд» отримало на Запоріжжі підрядів на 1,03 мільярд гривень і «кримінальну справу за відкати 10-15%» на ремонті доріг у Київській області. Втім, до вироків справа все ще не дійшла. Фірма також регулярно потрапляє в поле зору і Центру журналістських розслідувань. 

До липня 2024 року фірмою володіли мати й син Антоніна та Андрій Колодчак, а до 2021-го юридичною адресою ТОВки було селище міського типу Більмак Запорізької області, нині тимчасово окуповане. Голова родини, Роман Людвикович Колодчак, – “Заслужений працівник транспорту України”, багаторічний керівник місцевого автодору та Водоканалу, депутат Більмацької районної ради VI скликання. У декларації за 2016 рік Роман Колодчак вказував «Амструд», як основне місце роботи.

Роман Людвикович Колодчак взимку 2012 року. Фото: соцмережі

Роман Людвикович Колодчак взимку 2012 року. Фото: соцмережі

У третьому  аукціоні  ДП “Місцеві дороги Запорізької області” 18 лютого 2025 року взяли участь три учасники – “Автомагістраль – Південь”, «Амструд» та ТОВ «Доррем Технології», остаточна пропозиція якої  була всього на 52 гривні нижча за найближчого конкурента, ТОВ «Амструд», і склала 108 млн. 444 тис. 700 грн., які мають піти на утримання 409 кілометрів автошляхів.  

Ремонт автошляху в Запорізькій області. Осінь 2024 р. Фото: соцмережі

Ремонт автошляху в Запорізькій області. Осінь 2024 р. Фото: соцмережі

Де-юре ТОВ «Доррем Технології» з селища Креміно Запорізької області володіють мешканець обласного центру Чесноков Руслан Володимирович та Жебров Олександр Петрович з м. Вільнянськ. 

Де-факто реальним власником фірми місцеві ЗМІ називають Тимченка Геннадія Анатолійовича – заступника голови Запорізької ОДА,  а в недалекому минулому – очільника ДП “Місцеві дороги Запорізької області”, Облавтодору та Служби автомобільних доріг в регіоні. 

Директор ТОВ «Доррем Технології» Тронь Олександр Анатолійович – племінник Тимченка. Як повідомляв ЦЖР, головний бухгалтер Цинка Юлія Анатоліївна – дружина Цинка Віктора Олександрович, який очолював  ДП “Місцеві дороги Запорізької області” з грудня 2021-го по травень 2024 року.  

Без урахування цього контракту, з 2017 року ТОВ “Доррем Технології” отримало аналогічні підряди на утримання доріг та на автоперевезення на 779 мільйонів гривень. Найдорожчі замовлення – саме від ДП “Місцеві дороги Запорізької області”.

З 2022 року СБУ проводять досудове розслідування у кримінальній справі, в якій фігурує запорізька фірма. Наразі слідство триває, а остання  ухвала суду у справі датована 10 березня 2022 року. 

“…протягом 2019-2020 років службові особи ДП «Місцеві дороги Запорізької області» Запорізької ОДА (ЄДРПОУ 42689149), комунальних підприємств, управлінь та відділів органів місцевого самоврядування Запорізької області, діючи за попередньою змовою з керівниками комерційної групи, до якої фактично входять ТОВ «Доррем технології» (ЄДРПОУ 41179608), ТОВ «Інкомцентр-інвест» (ЄДРПОУ 42733997) та ТОВ «АБЗ Промбуд» (ЄДРПОУ 36602575), здійснили розкрадання бюджетних коштів, які були виділені для виконання ремонтних робіт та експлуатаційного утримання автошляхів місцевого значення Запорізької області,” – йдеться у матеріалах суду. 

Геннадій Тимченко, заступник голови Запорізької ОДА. 2025 р. Фото: соцмережі

Геннадій Тимченко, заступник голови Запорізької ОДА. 2025 р. Фото: соцмережі

ЦЖР створив онлайн-мапу обласних автошляхів  та районного значення довших за 10 кілометрів, для яких ДП “Місцеві дороги Запорізької області” замовляє послуги  з експлуатаційного утримання на 2025 рік, позначивши  відповідних підрядників. Загальна протяжність доріг місцевого значення в Запорізькій області, відповідно до тендерної документації трьох аукціонів, трохи більше 1600 кілометрів. 

Чорним кольором позначено дороги, які має обслуговувати ТОВ “Автомагістраль – Південь”, фіолетовим –  ТОВ «Доррем технології», зеленим – ТОВ «Амструд»,  червоним – лінія бойового зіткнення в межах Запорізької обл.