Владимир Путин заявил о возобновлении железнодорожного сообщения Ростова с оккупированными украинскими городами Донецк, Мариуполь и Бердянск. В планах – восстановление железной дороги в Севастополь, чтобы этот сухопутный путь стал «альтернативой Крымскому мосту».
Центр журналистских расследований тщательно следит за тем, как на самом деле продвигается строительство железной дороги из Ростова в Крым, и пришел к выводу, что диктатор лжет. Но его слова могут стать правдой в конце 2024 года, и это плохая новость для Сил обороны Украины.
18 березня на концерті до десятої річниці незаконної анексії Криму і Севастополя Владімір Путін заявив про здобуток у відновленні залізничного сполучення від Ростова до окупованого Бердянська.
«Ось щойно зранку мені доповіли, що відновлено залізницю від Ростова до Донецька, до Маріуполя і Бердянська. Ми продовжимо цю роботу, і незабаром залізничні потяги ходитимуть прямо до Севастополя. Це буде ще одна альтернатива Кримському мосту. Замість Кримського мосту», – заявив Путін.
Чи то російський диктатор не так зрозумів своїх доповідачів, чи йому дійсно вже відзвітували про готовність залізниці, чи він за звичкою видає свої фантазії за реальність, — сказати складно. Бо до відновлення сполучення, як і завершення будівництва залізниці від Ростова до Бердянська, ще далеко.
Станом на 19 березня 2024 року ділянкою, де прокладання колії знаходиться в активній фазі, була і залишається територія між селищами Новоселівка – Гранітне – Бурне, що десь в 40 км на північ від Маріуполя.
З цього відрізку власне і почалося відновлення залізничного сполучення, яке існувало до 2014 року, з будівництвом нових ділянок. Тут окупанти вже на стадії укладання полотна, а також звели два мости: через річку Кальміус між селами Гранітне і Старомар’ївка, а також через безіменну притоку Кальміуса поблизу села Новоселівка Волноваського району.
Відеокадри з землі, що засвідчують будівельну активність росіян на цій ділянці, опублікував днями Петро Андрющенко, радник мера Маріуполя.
«5 березня писав, що на цій ділянці було не дуже активне будівництво, як зараз — можете побачити. Ще раз. Це — найбільший ризик зі скорочення військової логістики росіян. Якщо вони закінчать будівництво залізниці на цій ділянці і в квітні-травні поїдуть потяги, це скоротить військову логістику майже втричі. Мінімум на 260 км», – повідомив радник у телеграмканалі «Андрющенко TIME»
На всіх інших ділянках, як показують супутникові дані, до укладання рейок ще далеко, є тільки ознаки підготовчих робіт. Щодо якогось відновлення сполучення, як заявляв Путін, то єдина гілка з Бердянська якою була, такою і залишається. Вона веде на північ від міста до станції Пологи. До речі, ця ділянка залізниці неелектрифікована і нею можуть рухатися тільки тепловози.
Але диктатор сказав — і піддані кинулись брехню підкріплювати своїми заявами, але вийшло неоковирно.
«Залізниця, яка зв’язує Ростов-на-Дону з Кримом через нові регіони, почне повноцінно працювати до кінця 2024 року» – повідомила надвечір 19 березня РЖД (Росзалізниця). Тобто, повідомлено про плани, а не про відновлення сполучення на відрізку від Ростова до Бердянська.
Як уже повідомлялось, досі Росія ніяк не афішувала це будівництво, бо це сполучення має насамперед військове значення. Як і Кримський міст, і сухопутний, і морський коридори, залізничний має стати обʼєктом воєнної логістики. Пасажирські та інші потяги будуть найкращим «живим щитом» для ешелонів з військовою технікою, боєприпасами і «гарматним мʼясом». Саме так зараз відбувається на автомобільній трасі з Ростова, або ж на залізниці в Криму, де станції забиті під завʼязку російським «залізом».
А на Донбасі окупанти вже тренуються до бойових дій із застосуванням бронепоїзда.
«Військовослужбовці ЦВО щодня патрулюють територію ДНР і ЛНР залізницею, запускають безпілотники прямо на ходу і завжди готові прямо з коліс вступити в бій. Поїзд захищений броньованим покриттям, на платформах є укриття для ведення вогню та відбиття атак ворога. На озброєнні військових залізничників – зенітні та танкові кулемети, 82-мм міномети та БМП-2 з автоматичною 30-мм гарматою», — повідомляє ресурс Міноборони РФ.
Бронепоїзди широко застосовувалися у збройних конфліктах кінця XIX століття та першої половини XX століття, тож їх ефективність у XXI сторіччі експерти ставлять під сумнів. Але так само говорили і про російську систему фортифікацій…
Читайте також про всі сухопутні і морські коридори Росії на ТОТ півдня України Центр журналістських розслідувань нещодавно розповідав і показував.