Партії вже витратили на виборчу кампанію понад 500 млн гривень – ЧЕСНО

Новини
Фото: investigator.org.ua

Політичні партії станом на 10 липня зібрали на виборчу кампанію понад 568 млн грн, з яких вже витратили 506 млн грн. Ця сума згодом зросте, адже звіти кількох партій ще не оприлюднені.

Про це повідомляє рух ЧЕСНО з посиланням на проміжні фінансові звіти партій за виборчу кампанію, оприлюднені Центральною виборчою комісією, передає Центр журналістських розслідувань.

Як підрахували активісти, найбільше коштів на рахунок виборчого фонду зібрала «Радикальна партія Олега Ляшка» – 98,2 млн грн.

Партія «Слуга народу» зібрала 97,5 млн грн, «Голос» – 78 млн грн, «Українська стратегія Гройсмана» – 72,2 млн грн, «Опозиційний блок» – 69 млн грн, «Європейська Солідарність» – 47,3 млн грн, ВО «Батьківщина» – 35,4 млн грн, «Громадянська позиція» – 21 млн грн, «Сила і Честь» – 19 млн грн.

«У абсолютній більшості випадків виборчі фонди наповнювалися за рахунок коштів партії. Тобто, у фінансових звітах вказано, що на рахунок виборчого фонду кошти надходили з поточного рахунку партії. Це означає, що реальне походження коштів на виборчу кампанію ми дізнаємося частково у серпні (коли партії подадуть до НАЗК звіти за другий квартал 2019 року) та у листопаді (коли партії подадуть звіти за третій квартал, які включатимуть внески за липень)», – наголосили у ЧЕСНО.

Загалом, з 568 млн грн, що надійшли на рахунки виборчих фондів, 544 млн грн, або 96% коштів, є коштами політичних партій, які були зібрані на поточні, а потім переведені на виборчі рахунки.

Сукупні витрати партій згідно із проміжними фінансовими звітами становлять 506 млн грн. При цьому за обсягами витрат «Слуга народу» випередила «Радикальну партію», хоча радикали і зібрали більше коштів.

Так «Слуга народу» витратила 96,9 млн грн, «Радикальна партія Олега Ляшка» – 73 млн грн, «Голос» – 71,6 млн грн, «Українська стратегія Гройсмана» – 61,2 млн грн, «Опозиційний блок» – 55 млн грн, «Європейська Солідарність» – 47,2 млн грн, ВО «Батьківщина» – 35 млн грн, «Громадянська позиція» – 21 млн грн, «Сила і Честь» – 18,4 млн грн.

У ЧЕСНО також вказали, що проміжний фінансовий звіт подала також партія «Опозиційна платформа – За життя», однак відкрити його з технічних причин поки що неможливо.

Традиційно партії найбільше витрачають на рекламу у ЗМІ, насамперед на телебачення. На це вони витратили 411,5 млн грн, або 81% від загального обсягу витрат.

Кінцевий термін подачі фінансових звітів – 15 липня. Вони повинні містити дані про надходження та витрати з рахунків виборчих фондів з моменту їх відкриття і до 10 липня включно. Повні фінансові звіти за весь період виборчої кампанії партії повинні подати в термін до 10 днів після виборів.

Нагадаємо:

  • 20 травня новообраний президент Володимир Зеленський на інавгурації заявив, що розпускає Верховну Раду України восьмого скликання. 
  • Позачергові вибори до парламенту призначені на 21 липня.
  • У дострокових виборах до Верховної Ради України беруть участь 22 партії. Станом на 26 червня ЦВК зареєструвала 21 партію, однак після рішення Верховного суду України 29 червня Центрвиборчком також зареєстрував партію «Рух нових сил Михайла Саакашвілі».