Сьогодні, 18 липня, о 10-44 за місцевим часом в Стамбул із Сочі прибув іноземний круїзний лайнер з російськими туристами. Це перший рейс іноземного лайнера з Сочі з моменту окупації Криму.
Про це повідомив Андрій Клименко, керівник Моніторингової групи Інституту Чорноморських стратегічних досліджень та головний редактор порталу BlackSeaNews.
«Наш стратегічний партнер Туреччина пробиває ще одне дно з РФ і для РФ. Це перший рейс іноземного лайнера з Сочі з моменту окупації Криму. Маршрут: Сочі, Стамбул, Синоп, Чешме, Трабзон та острів Бозджаада в Егейському морі. Близько 1400 пасажирів», – заявив Клименко.
За його даними, заплановані дати: 16, 30 липня, 13, 20 серпня, 10, 24 вересня, 8 жовтня.
Клименко предоставив дані про судновласника та оператора – він з країни ЄС. Registered owner: AQUILON SHIPPING COMPANY LLC Care of Tschudi Ship Management AS , Marja tn 9, 10617 Tallinn, Estonia. since 09/09/2021. Ship manager/Commercial manager TSCHUDI SHIP MANAGEMENT AS Marja tn 9, 10617 Tallinn, Estonia. since 10/08/2021.
«Раніше цей лайнер мав назву AidaСara та належав компаніям з міжнародної групи CARNIVAL. В тому числі COSTA CROCIERE, AIDA CRUISES, P&O PRINCESS CRUISES. Проданий естонській фірмі орієнтовно 10/08/2021. Зауважимо, що заплановані візити лише до турецьких портів. В Чорному та Мармуровому морях. Лише один раз він висуне носа в Середземне море – недалеко від виходу з Дарданелл, приблизно в 25 км, є турецький острів Бозджаада. Надалі не ризикує», – пише Клименко.
«Дуже цікаво, впевнений, нашим європейським друзям буде з’ясувати, що це за відважна естонська фірма. Раніше цей лайнер мав знамениту «ліврею» AIDA CRUISES. Наразі звісно він вже її не носить. 17.09.2021 – тобто одразу після зміни власника – лайнер став на ремонт на верфі Ялова в Туреччині, поблизу Стамбула. 08/07/2022 прибув до Сочі, 16/07/2022 близько 22-00 місцевий час вийшов в перший круїз», – додав експерт.
Порти окупованого росією Криму закриті для заходів суден рішенням українського уряду вже восьмий рік. Разом із західними «кримськими санкціями» це визначило їхню долю — іноземні та українські судна оминають Крим, на рейси із ризиком втрати прапора чи долучення до санкційного списку з кожним роком наважується все менше операторів і судновласників. Круїзний туризм вмер для Криму вже у 2014 році, росіяни ж не змогли забезпечити навіть регулярне морське сполучення свого материка з Кримом. А тому ні великим пасажиропотоком, ні потужним вантажообігом у захоплених портах окупанти похвалитися не можуть. А вони й не хваляться. Навпаки, інформація про діяльність кримських портів під російським управлінням ретельно приховується.
Читайте також: До нашої гавані не заходять кораблі. Порти Криму та санкції