Росія активно будує через Маріуполь і Бердянськ нову залізницю Ростов – Крим і Донецьк – Якимівка

Південь
Колаж: investigator.org.ua

Російські окупанти продовжують будівництво нової залізниці на ТОТ України, а також у Ростовській області РФі. На останніх супутникових знімках прогресс помітний на ділянці між селами Новоселівка і Гранітне Волноваського району, де з’явилася нова гілка, яка проходитиме по північним околицям Маріуполя, а також, навкруги Донецька.

Про це повідомляє Центр журналістських розслідувань

Ретельніше дослідивши зображення, які супутник Sentinel-2 зробив над Україною 30 жовтня та 4 листопада, ЦЖР знайшов біля Маріуполя нову 20-тикілометрову ділянку майбутнього російського залізничного сухопутного коридору.

Так, колія з боку Таганрога буде доходити до східної околиці міста, на 90 градусів повертатиме на північ, де має «підключитися» до станції «Маріуполь-Сортувальна».

Білим пунктиром позначено ділянки будівництва, жовтим – існуючу залізницю, 30.10.2023 і 04.11.2023. Фото: Sentinel-2. Колаж: investigator.org.ua

Просувається будівництво і в 40 км на північ від Маріуполя, в районі селищ Новоселівка, Гранітне, Старомайорське.

За три тижні у Волноваському р-ні Донеччини з’явилися нові ділянки залізниці, 30.10.2023 і 04.11.2023. Фото: Sentinel-2. Колаж: investigator.org.ua

На додачу до колії вздовж Азовського моря з Ростова-на-дону через Маріуполь, Бердянськ та Мелітополь, до окупованого Криму загарбники планують ще один новий маршрут: Донецьк — Якимівка. 

«Проект, будівництво якого вже розпочато з боку Донецька, це залізниця, яка проходитиме від Якимівки до Ростова через Бердянськ і Маріуполь. Цей проект вже розпочато. Якимівка нижче Мелітополя, на південний захід знаходиться, якраз залізничний вузол, з якого піде будівництво. Побудувавши залізничну гілку, хоча б одну колію, без електричної тяги, нехай вона буде тепловозною, але ми вирішимо завдання військових. І, найголовніше, вирішується питання вивезення зерна на континент, вивезення залізної руди, металобрухту, вугілля та багатьох елементів, які нам сьогодні треба пов’язати з великою землею. Тому що їздити через Кримський міст не лише далеко, а ще й сьогодні міст є об’єктом підвищеної небезпеки», – заявив російським пропагандистам гауляйтер ТОТ Запорізької області Євген Балицький.

Колаборант не збрехав. Екскватори, самоскиди та інша важка техніка останні два тижні активно працюють на ділянках: Ростов-на-Дону – Таганрог  – Новоазовськ. Будівельники розширюють автомобільну трасу і, схоже, готують «подушку» під залізницю. Місцями земляні насипи під укладання рейок та шпал заввишки не менше 7 метрів. 

ЦЖР вже знаходив частину російської залізничної павутини неподалік тимчасово окупованого Донецька. Станом на сьогодні за допомогою супутника можна побачити нові ділянки, на яких також ведуться роботи. Ознаки прокладання нових колій зафіксовано поруч з такими населеними пунктами, як Іловайськ, Харцизьк, Шахтарськ, Єнакієво тощо. 

Як повідомляв ЦЖР, розвідка Великобританії зауважувала, що РФ використовує цивільних підрядників та обладнання для завершення проєкту залізничного коридору, ймовірно, розраховуючи на те, що це ускладнить прицільне ураження з боку ЗСУ й збереже залізничні можливості військових для виконання нагальних завдань в інших місцях.

«Нова лінія потрапляє в умовний радіус дії українських високоточних ударних систем великої дальності», – йшлося у звіті по Україні британської розвідки.