«Київавтодор» зволікає з угодою на капремонт вулиці у Дарниці за ₴1,26 млрд, остерігаючись критики – «Наші гроші»

Корупція
Хапківськ шосе у Києві. Фото: kyivvlada.com.ua

Комунальна корпорація «Київавтодор» вже два тижні не наважається укласти угоду з ТОВ «Група компаній «Автострада» про капремонт Харківського шосе у Дніпровському та Дарницькому районах столиці за 1,26 млрд грн, хоча ще 16 вересня визнав її переможцем торгів. Можливо через скандал, який може виникнути, оскільки йдеться про укатування в тиловий асфальт великої суми грошей на фоні бюджетного дефіциту для виплати зарплат військовим.

Про це пише видання «Наші гроші» з посиланням на дані системи «Прозорро».

«Кошторис справді виглядає «побагатому». 1,26 млрд грн за п’ятикілометрову ділянку дороги це по чверті мільярда за кілометр. А це значно дорожче від звичайного асфальтування. Наприклад, неподалік «Киїавтодор» замовив асфальтування кілометрової ділянки вулиці Драгоманова. Так там вона обійшлась лише в 40 млн грн», – йдеться в публікації.

Видання нагадує, що при президентстві Віктора Януковича Харківське шосе у Києві вже збирались ремонтувати.

«Тоді голова КМДА (Олександр – ред.) Попов затвердив проект ціною 101 млн в цінах 2011 року. Тоді долар коштував 8 гривень, тобто вп’ятеро менше нинішнього. Однак новий проект коштуватиме не в п’ятеро дорожче, а в 12 разів. Можливо тому, що в нього додали більше різних штук. Які вже критикують. У тому числі і через те, що йдеться про розширення вулиці і створення ледь не хайвею посеред спальника. Тобто через дорогу є багато переходів з світлофорами, а значить підвищується небезпека ДТП», – вказують журналісти.

У виданні не виключають, що ремонт виглядає дорого ще й тому, що в ньому навіть після тендеру з 10% знижкою від очікуваної ціни в 1,4 млрд грн залишилось забагато маржі.

5 вересня група компаній «Автострада», одна з найбільших дорожньо-інфраструктурних компаній в Україні, перемогла у тендері на капітальний ремонт Харківського шосе – однієї з основних вулиць на лівому березі Києва.

Очікувана вартість закупівлі становила понад 1,4 млрд грн. У тендері було два учасники. «Автострада» запропонувала виконати роботи за 1,26 млрд грн, тоді як пропозиція компанії «Автомагістраль-Південь» становила понад 1,38 млрд грн.

ТОВ «ГК «Автострада» належить Максиму Шкілю, власнику групи MS Capital (ТОВ «МС КАПІТАЛ»).

За інформацією КМДА, проєктом передбачений ремонт проїжджої частини і тротуарів, мережі дощової каналізації та зовнішнього освітлення, а також підземних пішохідних переходів. Для безпечного та комфортного пересування людей з інвалідністю та маломобільних груп ремонт магістралі виконають з урахуванням принципів безбар’єрності. На пішохідних переходах і велопереїздах занизять бортовий камінь у рівень із проїжджою частиною та влаштують тактильну навігацію. У підземному пішохідному переході поруч з Інститутом хімії високомолекулярних сполук НАН України облаштують ліфти.

Для покращення організації дорожнього руху влаштують нові світлофорні об’єкти, а в місцях, де є така можливість, – додаткові смуги для лівих поворотів.

Протяжність ділянки, на якій здійснюватимуть капітальний ремонт, становить 5,4 км.