Дистанційна освіта під питанням

Блоги
Микита Панасенко

Відеоблог Микити Панасенка про те, як, заплативши майже 50 млн гривень за онлайнову освітню платформу, українські школярі так і не можуть нею користуватися, а мають дивитися відеоуроки по телебаченню та спілкуватися з учителями через створені групи у месенджерах і за допомогою електронної пошти.

У квітні, під час жорсткої фази карантину в Україні, Центр журналістських розслідувань розповідав про те, як майже два роки тому Україна витратила 48 млн гривень на запуск сучасної платформи для дистанційної освіти, яка досі не працює.

В останні тижні навчання Кабмін України запустив «Всеукраїнську школу онлайн». Уроки транслювали на загальноукраїнських телеканалах та в YouTube. Судячи із заяв урядовців, у вересні діти таки підуть до школи. Як варіант розглядається гібридна форма навчання: клас ділитимуть на дві половини і школярі через день почергово відвідуватимуть заняття, решту часу вчитимуться онлайн. Але все залежатиме від рівня захворюваності на коронавірус і на середину серпня прогнози невтішні. Тому необхідність створення національної платформи для дистанційного навчання все ще актуальна.

У кінці 2018 року міністерство освіти та науки України через держпідприємство «Інфоресурс» придбало програмно-апаратний комплекс для національної освітньої платформи у приватної компанії «БМС-Техно», яка мала поставити необхідне обладнання та софт. Тоді ж Генпрокуратура відкрила кримінальне провадження за статтями «зловживання службовим становищем» та «привласнення чи розтрата майна». За даними слідства, службові особи Міносвіти та ДП «Інфоресурс» у змові з «БМС-Техно» купили обладнання для платформи за завищеними цінами.

На кошти на рахунках компанії був накладений арешт, але вже через місяць його зняли через суд. Кримінальне провадження відкрите і нині, хоча жодної підозри нікому не оголошено. А 30 червня за клопотанням слідства суд продовжив строки досудового розслідування.

Як повідомили ЦЖР у Міносвіти, планується велика нарада за участю представників МОН, Нацполіції, експертів в галузі ІТ, на якій обговорять можливість запуску платформи. До цього в ДП «Інфоресурс» була розгорнута копія придбаної платформи, на якій випробовувалися її можливості.

ЦЖР буде слідкувати за тим, чи встигне Міністерство запустити онлайн-платформу до початку навчального року, до якого залишилося лише два тижні. А якщо вона так і не запрацює, то вчителям та учням доведеться знову включатися в роботу з дому за допомогою підручних засобів зв’язку.