РФ легалізує вкрадені в України судна у базах морських сервісів. Як із цим боротися?

Блоги

Відеоблог Микити Панасенка про те, як РФ фальсифікує дані міжнародних морських трекерів про належність захоплених під час окупації плавзасобів і про те, як із цими фальсифікаціями боротися.

Популярний онлайн-сервіс для відстеження руху суден MarineTraffic вказує у своїй базі, що вкрадені в України судна флоту «Чорноморнафтогазу» належать незаконно створеному Росією ГУП «Черноморнефтегаз», надає їхні незаконно змінені назви і прапор. І ці дані повністю протирічать реєстру International Maritime Organization (ІМО), де чітко зазначено, що плавзасоби — українські.

Зокрема, йдеться про нові самопідіймальні бурові установки (СПБУ) «Україна» та «Петро Годованець», відомі у народі як «вишки Бойка, які НАК Нафтогаз України» придбала у 2012 році разом із буксирами «Мис Тарханкут» і «Федір Урюпін».

Включно із цими суднами, захоплений у 2014 році флот «Чорноморнафтогазу» налічував 31 плавзасіб.

Окупанти перейменували українські бурові установки на MODU CRIMEA 1 та на MODU CRIMEA 2, а також незаконно змінили їхні дані про прапори та власників. Ці змінені дані були відображені у MarineTraffic. 

Буксири «Федір Урюпін» та «Мис Тарханкут» також, згідно бази marinetraffic, мають російські прапори, але власником плавзасобів вказаний український ДАТ «Чорноморнафтогаз».

Центр журналістських розслідувань звернувся до компанії — власника ресурсу MarineTraffic.сом, яка відреагувала на наше звернення і оперативно виправила частину інформації. Але лише частину. Тепер власником СПБУ вказується українське ДАТ «Чорноморнафтогаз». Однак при цьому назви бурових установок і надалі вказані за незаконним перейменуванням — MODU CRIMEA 1 та MODU CRIMEA 2.  Прапор і в СПБУ, і в буксирів у MarineTraffic лишився російським. 

Тож маємо прецедент скасування недостовірної інформації щодо права власності на вкрадений Росією український актив на цьому популярному і корисному ресурсі. Але це тільки перший крок — попереду багато роботи.