Номінальний власник Nefterudovoz 45М оскаржить арешт судна-учасника «ільменітової схеми»

Новини
Судно Nefterudovoz 45М Фото: investigator.org.ua

Херсонське ТОВ «Транспортний судноплавний менеджмент» (ТСМ) подасть апеляційну скаргу на ухвалу суду про накладення арешту на судно Nefterudovoz 45М, яке у січні доставило три тисячі тонн ільменіту до Керченської протоки. Керівник компанії стверджує, що вона є лише номінальним власником судна, а дії правоохоронців називає «тиском на порядний український бізнес». 

Про це Центру журналістських розслідувань повідомив Максим Молчанов, власник та керівник ТОВ «Транспортний судноплавний менеджмент», якому, згідно Реєстру судноплавства України, належить судно Nefterudovoz 45М.

«ТОВ ТСМ буде подано апеляцію на арешт судна, який ми вважаємо цілковито незаконним інструментом тиску деяких посадовців на порядний український бізнес», – сказав Молчанов.

За його словами, керівництво ТОВ «Транспортний судноплавний менеджмент» не отримувало повідомлення про засідання Херсонського міського суду, що відбулося 21 лютого щодо накладення арешту на судно. Про цей факт йому стало відомо з повідомлень ЗМІ. Із заявами співробітників прокуратури АРК Молчанов не згоден і спростовує їх.

«Жодне судно не заходило до закритих портів, розташованих на тимчасово окупованих територіях України. При проходженні суднами каналу між Чорним та Азовським морем ТОВ ТСМ не робило жодних платежів на адресу будь-яких установ, організацій чи підприємств, розташованих на тимчасово окупованих територіях. Можемо підтвердити документально усі свої твердження», – повідомив Молчанов.

При цьому власник та керівник компанії заявив, що вона є лише номінальним власником судна, хоча в Українському регістрі судновласником теплохода Nefterudovoz 45M зазначено саме ТОВ «Транспортний судноплавний менеджмент».

«ТОВ «Транспортний судноплавний менеджмент» на правах власності не належить жодне судно. З 2017 року, відповідно до договору з судновласниками, ТСМ є менеджером двох суден – Nefterudovoz 45M та Nefterudovoz 46M», – повідомив  Молчанов. При цьому він відмовився назвати реального власника суден, додавши лише, що це «іноземна компанія».

Судно Nefterudovoz 45М Фото: investigator.org.ua

Згодом Максим Молчанов надіслав кореспонденту Центру журналістських розслідувань текст відкритого листа, із проханням до ЗМІ про його опублікування. У ньому, зокрема, говориться таке:

«ТОВ ТСМ не належать будь-які судна на правах власності.

З 2017 р. ТОВ ТСМ відповідно до договору з судновласниками є менеджером двох суден (Nefterudovoz 45M та Nefterudovoz 46M), які ЗА ІНІЦІАТИВИ ТОВ ТСМ були відремонтовані на українському судноремонтному заводі, зареєстровані під прапором України та з українськими екіпажами виконували рейси на українській річці Дніпро. У зимовий (міжнавігаційний) період на Дніпрі – судна виконували міжнародні рейси між іноземними портами.

ЖОДНЕ судно НЕ заходило до закритих портів, розташованих на тимчасово окупованих територіях України.

При проходженні суднами каналу між Чорним та Азовським морем ТОВ ТСМ не робило ЖОДНИХ платежів на адресу будь-яких установ, організацій чи підприємств, розташованих на тимчасово окупованих територіях.

Про зазначене вище представники ТОВ ТСМ неодноразово повідомляли як представників ЗМІ, які зверталися за коментарем, так і представників правоохоронних органів.

Незважаючи на викладене – окремі співробітники прокуратури АРК проігнорували факти відсутності порушень законодавства в діяльності ТОВ ТСМ, тому, на наше переконання, дії та заяви окремих співробітників прокуратури АРК мають ознаки зловживання владою та службовим становищем, а також заподіюють істотної шкоди репутації та правам як компанії-судновласника, так і менеджера судна – ТОВ ТСМ».

Нагадаємо, 21 лютого 2018 року Херсонський міський суд наклав арешт на вилучений правоохоронцями теплохід Nefterudovoz 45М та його майно. Слідчі дії проходять в рамках досудового розслідування так званої «ільменітової схеми» – незаконних поставок руди до окупованого Криму. У січні 2018 року Nefterudovoz 45М під українським прапором і з портом приписки Херсон доставив до Керченської протоки три тисячі тонн ільменіту. Єдиним підприємством у окупованому Криму, яке використовує ільменітову руду як сировину, є завод «Кримський титан» олігарха Дмитра Фірташа.

Після анексії Криму Росією Україна закрила для міжнародного судноплавства усі морські порти півострова. Порти Криму і Севастополя внесені до санкційних списків ЄС та США. Для обходу санкцій використовується схема позапортової – рейдової перевалки вантажів у Керченській протоці або нейтральних водах з подальшим транспортуванням до закритих портів Криму.