Парламентські партії перед Новим роком витратили рекордну суму на рекламу по ТБ – КИУ

Новини
Коллаж: РБК-Украина

Упродовж жовтня-грудня 2017 року парламентські політичні партії витратили 56 млн. грн., або чверть із 199 млн. грн. (із них 197 млн. – гроші держбюджету) на рекламу в ЗМІ. Із них 40 млн. склали витрати на рекламу по телебаченню, що є рекордним показником.

Як повідомляє Комітет виборців України (КІУ), партії витратили на рекламу по ТБ стільки ж коштів, скільки на зарплати (27 млн.) та оренду приміщень (15 млн.) разом взяті, передает Центр журналістських розслідувань.

«Як і минулоріч, напередодні новорічних свят партії масово розмістили рекламу на центральних телеканалах за державні кошти. У 2016 році на це пішло 35 млн., у 2017 році – 40 млн. Таким чином політичні партії привітали українців зі святами за їх же гроші. Ми очікуємо, що із наближенням президентських та парламентських виборів суми витрат на рекламу будуть зростати. Це є негативною тенденцією, що дає підстави говорити про нецільове використання коштів з боку політичних партій», – зазначив голова КВУ Олексій Кошель.

Фото: cvu.org.ua

Найбільше грошей на рекламу спрямували ВО «Батьківщина» та «Народний Фронт»: 63% та 33% від загальних витрат партій.

«Народний Фронт» заплатив за розміщення реклами на телебаченні 18 млн. грн. Кошти отримали ТОВ «Медіапартнество», «Глобал медіа груп», «Старлайт Бренд Контент», діяльність яких експерти пов’язують із такими телеканалами як ICTV, СТБ, Новий Канал та ін. Призначення коштів – розміщення рекламних матеріалів на телебаченні.

ВО «Батьківщина» витратила на рекламу по ТБ 10 млн. грн. Із них понад 2 мільйони було заплачено за виступи на телеканалі «Інтер», 96 тис. – за виступ на телеканалі ICTV. Також понад 4 мільйони було перераховано за виступи ТОВ «Старлайт Бренд Контент», 3 мільйони – ТОВ «Глобал медіа груп».

Також значний відсоток коштів на рекламу спрямували «Опозиційний блок» та Радикальна партія Олега Ляшка: по 18% від загальних витрат.

«Опозиційний блок» перерахував понад 5 млн грн із загалом шести ТОВ «Інтер реклама центр». Призначення коштів – розміщення матеріалів.

Радикальна партія Олега Ляшка витратила на рекламу по ТБ 2 млн грн. Із них понад 950 тис. отримало «Інформагентство «112-Україна», ще 800 тис. – ТОВ «Телеканал «Прямий». Гроші передані за розміщення інформаційних роликів та відеоматеріалів у ефірах телеканалів.

БПП «Солідарність» витратила на рекламу по ТБ 8% від всіх коштів, «Самопоміч» – 1%.

Фото: cvu.org.ua

Нагадаємо в серпні 2018 року КІУ повідомиі, що парламентські партії в Україні масово скуповують рекламу за державні кошти, виділені на їх фінансування