Українські авіакомпанії «Хорс» і «Дарт» можуть позбутися сертифікатів через використання їх літаків приватною сирійської авіакомпанією Cham Wings, що перебуває під санкціями США, для перевезення російських найманців до Сирії.
Міністр інфраструктури України Володимир Омелян доручив Державній авіаційній службі України здійснити перевірку цієї інформації, раніше опублікованої агентством Reuters, повідомляє Центр журналістських розслідувань з посиланням на інформацію прес-служби міністерства.
«За 14 місяців з 5 січня 2017 року авіакомпанія здійснила 51 політ з Дамаска і Латакії в Ростов і назад. Щоразу для цього використовувалися лайнери Airbus A320, які можуть перевозити до 180 пасажирів », – цитує відомство дані агентства.
Cham Wings з 2016 року перебуває під санкціями США. Компанію звинуватили в доставці до Сирії бойовиків-союзників президента Башара Асада, зброї і спорядження для сирійської розвідки.
Крім того, як зазначає Мінінфраструктури, раніше літаки Аirbus належали європейським і американським авіакомпаніям, але пізніше вони опинилися в парках близькосхідних компаній через мережу посередників і офшорів. Зокрема, 84 б/у літаків виробництва Airbus і Boeing змогли придбати або орендувати компанії «Хорс» і «Дарт» (зареєстровані в Україні). З цих 84 літаків як мінімум 40 опинилися в Іраку, Ірані та Сирії.
«Якщо за підсумками перевірки Державіаслужби інформація підтвердиться, Міністерство інфраструктури буде рекомендувати уряду і РНБО внести зазначені компанії і їх власників у санкційний список. Їх сертифікати буде анульовано», – підкреслив Омелян.
6 квітня 2018 року агентство Reuters опублікувало розслідування, в якому була розкрита схема, як приватна сирійська авіакомпанія Cham Wings переправляє російських найманців з РФ до Сирії. Схема дає уявлення про те, як доставляються до Сирії приватні російські військові контрактники, існування яких влада РФ не визнає. Зокрема, Cham Wings використовує для перевезень літаки українських авіакомпаній «Хорс» і «Дарт».