У Чорному морі сіло на мілину судно-порушник, яке заходило до портів Криму – МінТОТ

Новини
Судно SUROV (раніше VELES) Фото: MarineTraffic.com

У Чорному морі біля Таманського півострова Росії в ніч на 25 грудня сіло на мілину вантажне судно SUROV під прапором Монголії, яке незаконно заходило до закритих Україною портів окупованого Криму. На суховантажі, нехтуючи правилами безпеки судноплавства, була відключена AIS (Automatic Identification System).

Про це повідомляє міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України (МінТОТ), передає Центр журналістських розслідувань.

«Вночі вантажне судно під прапором Монголії SUROV (назва до серпня 2018 року – VELES), що рухалося з порту Туреччини до порту «Кавказ» Російської Федерації сіло на мілину. Аварія сталася поблизу Таманського півострова в районі мису Залізний Ріг (село Волна)», – йдеться у повідомленні.

Як зазначили в МінТОТ, за даними міжнародної ідентифікаційної системи AIS, остання інформація про судно SUROV була зафіксована ще 2 тижні тому. Однак в порушення вимог Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року, AIS на судні була відключена. Саме завдяки цій системі є можливість не тільки вчасно реагувати на аварії суден та надавати допомогу потерпілим, але й відслідковувати порушення руху суден і незаконного перетину кордонів.

«За наявною інформацією, відключення AIS обумовлено незаконним заходом судна SUROV до закритих портів Криму. Причина цьому – намагання іноземних компаній, причетних до морських перевезень до закритих портів, уникнути відповідальності з боку українського законодавства, а також не потрапити до списку компаній-порушників, до яких можуть застосовуватись міжнародно-правові санкції», – наголосили у міністерстві.

Як вказали у МінТОТ, попри загрози безпеці судноплавства в Чорному і Азовському морях, ризики для життя людей, РФ заохочує масові відключення суднами системи AIS, а наведений приклад ще раз демонструє, як Росія нехтує нормами міжнародного права.

Крім того, зазначили у міністерстві, уповноважені особи на багатьох іноземних суднах свідомо порушують норми Конвенції, тому Україна постійно збирає відомості про іноземні компанії, причетні до морських перевезень, операторів морських суден, які незаконно заходять в порти тимчасово окупованого Криму та порушують Міжнародну конвенцію з охорони людського життя на морі.

Судно SUROV (раніше VELES) Фото: MarineTraffic.com

Нагадаємо, в липні 2014 року Україна офіційно закрила порти окупованого Криму для міжнародного судноплавства. Крім того, в Кримінальний кодекс України внесена стаття 332-1 про порушення правил в’їзду на тимчасово окуповану територію України. Згідно з цим законодавчим актом, члени екіпажу судна, що прибувають на його борту в Крим, потрапляють під адміністративну та кримінальну відповідальність перед Україною за незаконне групове перетин кордону та порушення порядку в’їзду на окуповану територію.

Прокуратура АРК станом на 1 лютого 2018 року внесла до спеціально створеного реєстру 665 суден-порушників, які незаконно заходили в порти окупованого Криму, закриті Україною для міжнародного судноплавства.

Нагадаємо, МінТОТ за період з 1 серпня 2017 року по 30 вересня 2018 року зафіксувало у закритих Україною портах та портових акваторіях окупованого Криму 1207 заходів вантажних суден та танкерів, з яких лише 84 – судна під іноземними прапорами, всі інші російські.