Згорілі у Чорному морі неподалік Керченської протоки танкери-газовози CANDY (IMO: 9005479) та MAESTRO (IMO: 8810700) раніше заходили до закритих Україною портів окупованого Криму та займались незаконним перевезенням газу з Керчі до Сірії і Ливану. Вони належать турецькій компанії MILENYUM DENIZCILIK GEMI, яка перебуває у «сірійському санкційному списку США».
Про це повідомив на своїй сторінці у Facebook головний редактор порталу Blackseanews.net, експерт фонду «Майдан закордонних справ» Андрій Клименко, передає Центр журналістських розслідувань.
«Вибух трапився на 2-х турецьких танкерах-газовозах (Lpg Tanker) – CANDY (IMO: 9005479) (ex VENICE, GREEN ENERGY) та MAESTRO (IMO: 8810700) (ex GREEN LIGHT). Зараз вони під прапором Танзанії, а власник десь на островах. Насправді реальний власник там був глибоко захований,але американці його розкопали – турецька MILENYUM DENIZCILIK GEMI, і на них ніде клейма ставити. З весни 2015 вони в сирійському санкційному списку США та в нашому «чорному списку» – кримському», – написав Клименко.
Він зазначив, що обидва судна займались незаконним перевезенням газу (Lpg) з окупованої Керчі, а останнім часом також з російського порту Темрюк і возили його до Сирії та Лівану.
Клименко також наголосив, що надзвичайна подія сталася не в Керченській протоці, а за 15 миль на південь (приблизно 28 км) від неї в нейтральних водах Чорного моря.
«Це широко відома в морському бізнесі нелегальна (неофіційна) але дуже велика рейдова перевалка за межами морських кордонів. Інколи моряки звуть її «Тортуга», в цьому районі на «дикій» перевалці навесні 2017 року затонув турецький суховантаж «Герої Арсенала»», – нагадав експерт.
Він вказав, що танкер CANDY прямував з Темрюка, звідки вийшов 20.01.2019 о 10:00 (київський час) до порту ZAHRANI у Лівані. Прибув до району перевалки 21.01.2019 о 08:30, після чого, скоріш за все, відключив передавач міжнародної ідентифікаційної системи АІС. (карта 1).
«Lpg Tanker MAESTRO (IMO: 8810700) прибув в район перевалки з турецького порту Мармара Ереглі, де є газовий термінал, 14.01.2019 і протягом тижня виконував в районі перевалки малозрозумілі маневри (можливо промивав танки) – карта 2. При проходженні Босфору вказав порт призначення Темрюк, однак пізніше змінив його на To Order (тобто «за призначенням» або «по наказу судновласника»). Ну, і останній зв’язок передавача АІС було зафіксовано 21.01.19 о 15:03 за київським часом. В тому ж районі, куди вранці прийшов CANDY», – додав Клименко.
Він також звернув увагу, що обидва танкери завжди пропускали через Керченську протоку першочергово, що вказує на їх можливу участь в «не дуже легальному бізнесі».
Як повідомлялося, 21 січня в Чорному морі в районі Керченської протоки на танкері-газовозі MAESTRO (прапор Танзанії, екіпаж 14 чоловік, громадяни Туреччини та Індії) стався вибух під час перевалки газу на другий танкер-газовоз CANDY (прапор Танзанії, екіпаж 17 чоловік, громадяни Туреччини та Індії). Обидва судна загорілися. Моряки змушені були рятуватися, стрибаючи в воду. Загинули щонайменше 10 людей.
Нагадаємо, в липні 2014 року Україна офіційно закрила порти окупованого Криму для міжнародного судноплавства. Крім того, в Кримінальний кодекс України внесена стаття 332-1 про порушення правил в’їзду на тимчасово окуповану територію України. Згідно з цим законодавчим актом, члени екіпажу судна, що прибувають на його борту в Крим, потрапляють під адміністративну та кримінальну відповідальність перед Україною за незаконне групове перетин кордону та порушення порядку в’їзду на окуповану територію.
Прокуратура АРК станом на 1 лютого 2018 року внесла до спеціально створеного реєстру 665 суден-порушників, які незаконно заходили в порти окупованого Криму, закриті Україною для міжнародного судноплавства.