Держгідрографія України ініціює створення морського режимного району навколо окупованого Криму, щоб заборонити заходити судам в усі порти півострова.
В акваторіях, прилеглих до АР Крим у Чорному і Азовському морях, і українського узбережжя Азовського моря РФ, всупереч всім міжнародним принципам і нормам, створює і реалізує електронні навігаційні карти (ЕНК), говориться на сайті відомства, пише Центр журналістських розслідувань.
«Такі дії країни-агресора викликали дублювання ЕНК виробництва України з ЕНК виробництва Росії і створили загрозу для навігації, оскільки таке дублювання при використанні карт в судновому обладнанні може привести до непередбачуваної поведінки суден і їх зіткнення. Зараз існує 32 випадки такого дублювання», – йдеться в повідомленні.
«Ми вже домоглись, щоб РЕНК PRIMAR не здійснював реалізації російських карт, які мають стовідсоткове покриття українських територіальних вод. Зараз, використовуючи всі наявні способи, збираємось вимагати від РЕНК IC-ENC (Велика Британія) припинення ним реалізації ЕНК російського виробництва на води України. Наступним і вкрай важливим етапом протидії російській агресії є оголошення Україною морського режимного району з метою заборони заходу суден в усі кримські порти та заборони незаконної діяльності РФ у територіальних водах України навколо Кримського півострова», – розповів перший заступник начальника Держгідрографії Богдан Устименко.
«Оголошення режимного району дасть Україні можливість не тільки протидіяти агресору, а й як відповідальній правовій державі забезпечити виконання зобов’язань перед світовою спільнотою одразу в декількох напрямках. Ми зможемо мінімізувати ризики для мореплавців у частині навігаційно-гідрографічного забезпечення. Зняти з України відповідальність за будь-які аварійні події, що можуть статися внаслідок злочинних дій РФ у внутрішніх морських водах та територіальному морі України навколо Кримського півострова. Також звести нанівець спроби росіян з картографування вказаного регіону», – коментує начальник Держгідрографії Олександр Щипцов.
Держгідрографія України звернулася до Великобританії, Норвегії та Міжнародної гідрографічної організації з проханням допомогти вилучити російські карти на українські води Чорного і Азовського морів з міжнародного обороту.
- В липні 2014 року Україна офіційно закрила порти Криму для міжнародного судноплавства. До Кримінального кодексу України внесена стаття 332-1 про порушення правил в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.
- Порти Криму і Севастополя внесені до санкційних списків ЄС та США. Для обходу санкцій використовується схема позапортової – рейдової перевалки вантажів у Керченській протоці або нейтральних водах з подальшим транспортуванням до закритих портів Криму.
- Станом на лютий 2018 року прокуратура АРК створила реєстр суден-порушників, відкрила кримінальні произвоства і розслідує близько 670 фактів незаконних заходів суден в закриті порти Криму.
- Нагадаємо, 21 лютого 2018 року Херсонський міський суд наклав арешт на вилучений правоохоронцями теплохід Nefterudovoz 45М, який в січні 2018 року доставив до Керченської протоки три тисячі тонн ільменіту. Єдиним підприємством у окупованому Криму, яке використовує ільменітову руду як сировину, є завод «Кримський титан» олігарха Дмитра Фірташа. У травні 2018 року Херсонський міськсуд скасував арешт на судно Nefterudovoz 45М.
- Детально про проблеми української санкційної політики – у розслідуванні Валентини Самар «Недосанкції», Центр журналістських розслідувань.