Майже добу експерти української комісії в Тегерані розбиралися у звезених на майданчик фрагментах літака для якнайшвидшого встановлення причин авіакатастрофи.
Про це пише Цензор.НЕТ з посиланням на джерело в державній комісії, яке розповіло про перебіг робіт:
«Вчора ми прослухали записи однієї чорної скриньки. У ній записано переговори пілотів із диспетчерським центром Тегерану. Стандартний радіообмін. Диспетчер дає команду вийти на ешелон 2500 метрів і прощається, командир корабля спокійно спілкується. Важливо було зрозуміти одне: жодних несправностей не було, екіпаж нічого не турбувало, диспетчер не попереджав про повітряну загрозу і про початок бойових дій. Після останньої команди запис обривається. Більше не було нічого. Жодних спроб вийти на зв’язок, жодних переговорів.
Найповніша інформація про політ має бути в другій чорній скринці. Але нам її обіцяли надати сьогодні, будемо дивитися вже разом із канадськими експертами. Вони прилетять зі своєю апаратурою.
Ми взялися за відновлення фрагментів літака. Треба було визначити, як ці шматки металу, звалені у величезну купу, мають бути пов’язані між собою.
Інтрига зберігалася допізна. Річ у тому, що жодних пошкоджень на більшості деталей літака не було. Не було вибуху і пожежі ні в двигунах, ні на крилах. Не відкидаємо, що літак міг падати практично цілим. Не впадали в очі, на відміну від останків «Боїнга» МН-17, будь-які відразу помітні сліди ураження бойовими елементами на фюзеляжі і крилах. Багато пошкоджень на корпусі. Це результат падіння. Але після викладення всіх фрагментів літака стало очевидно, що не вистачає нижньої частини кабіни літака.
Серед уламків вдалося ідентифікувати фрагменти верхньої частини кабіни. І тут нарешті – знахідка. Приблизно о 22:00. На фрагменті кабіни ми виявили пробоїни вражаючих елементів бойової частини ракети, які прошили обшивку. Ми знайшли! У нас вперше з’явилися прямі докази в цій справі, які давали можливість довести, що стало причиною загибелі літака. Для нас це був переломний момент.
Отже, ось що тепер ми розуміємо: російська зенітна ракета «Тор» вразила лайнер у нижню передню частину фюзеляжу, прямо під кабіною пілотів; пряме влучання – і кабіна спалахнула зсередини. Миттєво відключився транспондер літака, який подає сигнали про політ, миттєво зник зв’язок.
Наразі немає даних про те, чи одна, чи дві ракети заподіяли такі пошкодження. Не відкидаємо, що друга ракета також вразила фюзеляж знизу близько до першої. Але все це ще належить уточнити.
Ми продовжуємо роботу з викладення фрагментів літака до повного збору всіх уцілілих деталей.
Ми розраховуємо, що вже сьогодні отримаємо доступ до всіх даних об’єктивного контролю.
Щодо співпраці з іранськими колегами, то у нас складається враження, що ті, хто з нами контактує, щиро хочуть допомогти і самі розібратися, загалом проблем немає. Будемо сподіватися, що такий настрій і ділові контакти у нас збережуться і тепер».
Іран офіційно визнав, що збив український пасажирський літак авіакомпанії МАУ. Іран обіцяє покарати військових, які збили літак.
- Президент США Дональд Трамп, прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо і прем’єр Великобританії Борис Джонсон допускають, що Boeing МАУ міг бути збитий в небі над Тегераном ракетою.
- Літак Boeing-737 авіакомпанії МАУ, який мав виконати рейс PS752 за маршрутом Тегеран-Київ, розбився орієнтовно о 6:00 за тегеранським часом (близько 4:30 за київським часом) у середу, 8 січня 2020 року, після зльоту з тегеранського аеропорту ім. Імама Хомейні. На борту перебували 168 пасажирів і 9 членів екіпажу, всі вони загинули. Більшість загиблих в авіакатастрофі – громадяни Канади та Ірану.
- МАУ оприлюднило імена членів екіпажу «Боїнга» – громадян України.