Тетяна Гучакова: Все російське суднобудування заслуговує бути під секторальними санкціями

Новини
Тетяна Гучакова, експертка Інституту Чорноморських стратегічних досліджень, фото: investigator.org.ua

Експертка Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Тетяна Гучакова каже, що невеликий аналіз виробничих зв’язків 30 кримських підприємств ВПК дав в результаті більше півтори сотні російських партнерів, а їх географія — від Калінінграда до Хабаровська.

За логікою західних санкцій, усі контрагенти підсанкційних заводів у Криму і Севастополі — потенційні фігуранти на потрапляння у списки США і ЄС. Але рахунок пішов на сотні компаній, тому у цих галузях потрібно вводити секторальні санкції. Наприклад, «все російське суднобудування вже давно заслужило бути під секторальними санкціями», вважає дослідниця.

«Санкції проти судновласників, страхових компаній, всіх, хто забезпечує судозаходи — тих судів, які заходять в кримські порти. Санкції проти российких портів Чорного і Азовського морів — в першу чергу порт, Кавказ. Це і поставки військового устаткування, техніки, сили. Це схеми обходу санкцій — морських санкцій, рейдова перевалка — це все порт Кавказ. Ростов-на Дону, Таганрог, Азов, Темрюк, Новоросійськ абсолютно заслуговують бути під міжнародними санкціями, це може бути заборона обслуговування цих судів, які прямували з цих портів, прийому, організації рейсів в ці порти», — каже Гучакова.

Докладніше про це читайте в статті «Схеми обходу кримських санкцій» спецпроекту «Як працюють «кримські санкції» Центру журналістських розслідувань в партнерстві з Центром прав людини ZMINA.

Нагадаємо:

  • Росія для обходу санкцій закрила інформацію про державні закупівлі в оборонно-промисловому секторі, зокрема щодо захоплених в окупованому Криму та привласнених РФ підприємств українського ОПК.
  • Кримські підсанкційні банки здійснюють банківську діяльність за межами півострова через систему кореспондентських рахунків у російських банках, які не працюють в окупованому Криму, і це створює «дірку» в санкціях.