Правозахисники вказують на незаконність дій деяких відділень Пенсійного фонду України (ПФУ), які повідомляють про намір блокувати або вже заблокували соцвиплати внутрішньо переміщеним особам (ВПЛ) через непроходження ними ідентифікації або з інших причин.
Про це повідомляє громадська організація «Донбас SOS» з посиланням на інформацію, яка надходить до них на «гарячу лінію» від переселенців.
Правозахисники нагадують, що з 12 березня 2020 року на всій території України діє карантин. Зараз він продовжений до 28 лютого 2021 року.
Згідно п. 4 Прикінцевих положень Закону України №540 від 30.03.2020 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних і економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавирусной хвороби (COVID-19)» (https://bit.ly/2WEdGoj), в період карантину і в протягом 30 днів з дати його закінчення ВПЛ повинні продовжувати отримувати пенсії і будь-які соціальні виплати, які були призначені їм до того, як карантин почався, тобто до 12 березня.
Крім того, відповідно до п.3 Прикінцевих положень Закону України №530 від 17.03.2020 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавирусной хвороби (COVID-19)» (https://bit.ly/2Kz6qr7), в період карантину і протягом 30 днів з дати його закінчення Ощадбанк не може заблокувати рахунки переселенців в зв’язку з тим, що вони не пройшли ідентифікацію.
Отже, до переселенців також не може бути застосований п.17 Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки в банках (https://bit.ly/37KCfGi), затвердженого Постановою КМУ №1596 від 30.08.1999, про припинення виплати пенсії в разі непроходження ідентифікації і верифікації протягом року.
«Тому, якщо ви стикаєтеся з незаконними погрозами або діями співробітників пенсійних фондів, посилайтеся на ці норми законів (рекомендуємо прочитати зазначені пункти повністю за посиланнями). Якщо співробітники на місцях не знають, як діяти – звертайтеся до обласних управлінь ПФУ (http://bit.ly/38rPPxC)», – заявили в «Донбас SOS».
У разі, якщо звернення до обласних управлінь ПФУ не допомагають, можна звернутися безпосередньо в Мінсоцполітики (http://bit.ly/2KKsj6F) і зафіксувати скаргу в Урядовому контактному центрі (https://ukc.gov.ua/), можна зателефонувати на короткий номер 1545.
Інформацію про ситуацію можна отримати також на гарячій лінії Пенсійного фонду: 0 800 503 753.
Правозахисники також пропонують додатково інформувати про такі порушення з боку Пенсійного фонду України:
– Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики http://komspip.rada.gov.ua/
– Комітет ВРУ з питань реінтеграції http://kompravlud.rada.gov.ua/.
Як повідомлялося, Ощадбанк продовжив дію платіжних карток внутрішньо переміщених осіб (ВПО), термін дії яких спливає під час карантину, до 1 березня 2021 року.
Нагадаємо:
- 11 листопада 2020 року Кабмін України запровадив обов’язкову ідентифікацію та верифікацію для одержувачів пенсій та інших соціальних пенсій, яким кошти перераховуються на платіжну картку, в разі якщо протягом року по такій картці не проводилися операції особисто одержувачем, а банк протягом року не проводив фізичну ідентифікацію особи.
- Ощадбанк роз’яснив, в яких випадках інформація про внутрішньо переміщених осіб передається до Пенсійного фонду України для перевірки.