росія пропонує відкривати коридори для виходу комерційних суден з північно-західної частини Чорного моря вже два місяці, але це неможливо, поки в акваторії моря йдуть бойові дії. Щоб такий трафік поновився, треба організовувати конвої торгівельних суден під захистом військових кораблів.
Про це заявив морський експерт, головний редактор BlackSeaNews Андрій Клименко в ефірі «5 каналу» передає Центр журналістських розслідувань.
«росія пропонує так званий коридор з портів з району Одеси уже місяці два, кожного дня, але ніхто там на це не йде. Тут треба розуміти, що це не є новина. Новиною є те, що вони цими днями вперше пов’язали це зі зняттям санкцій. Раніше ця ідея звучала від генсека ООН після того, як він зустрічався з Путіним, а потім заїздив до Зеленського. Треба розуміти – ніякого поновлення морського трафіку з портів північно-західної частини Чорного моря до Босфору не може бути, поки в Чорному морі йдуть бойові дії. Вони йдуть кожного дня», – сказав Клименко.
Він зазначив, що в акваторії Чорного моря знаходяться російські військові кораблі, які майже кожного дня обстрілюють територію України ракетами «Калибр». Крім того, на захоплений окупантами український острів Зміїний перекидається російська військова техніка.
«Тобто ніякого морського трафіку не може бути, поки військові дії не припинені і поки російський військово-морський флот не відведений до місць свого базування. На мій погляд, вони ніколи не відведуть свої військові кораблі з цього району», – додав експерт
На його думку, щоб поновити морський трафік потрібно організовувати конвої комерційних суден під захистом військових кораблів.
«Щоб такий трафік поновився, треба організовувати конвої торгівельних суден під захистом військових кораблів. Найбільш відомий приклад – це Друга світова війна, конвої між Сполученим Штатами та Британськими островами. Інакше бути не може. Тому що за ці 90 днів було десять випадків того, як російські снаряди або ракети потрапляли в комерційні судна, одне з них затонуло, є жертви серед членів екіпажу, загиблі і поранені. Тобто без охорони це неможливо», – наголосив Клименко.
Водночас, вказав він, є ще позиція Туреччини, яка не хоче бачити у Чорному морі жодних кораблів нечорноморських країн НАТО.
«Виглядає єдине можливим, якщо організацію таких конвоїв комерційних суден візьме на себе військово-морський флот Туреччини із залученням патрульних кораблів та тральщиків ВМС Румунії та Болгарії. Але це залежить від того чи візьме на себе Туреччина таку ініціативу. Я сумніваюсь поки що. Хоча на неї треба тиснути. Якщо вона каже, що може розмовляти з росією – хай розмовляє. Ну і нарешті головне – я не бачу причин чому б російська федерація на все це погодилась. рф зараз крім газового шантажу починає шантаж голодом, для росії це звична практика», – заявив експерт.
25 травня Міноборони рф повідомило, що відкриває два морські гуманітарні коридори для виходу іноземних суден з портів на Чорному та Азовському морях, які працюватимуть щодня з 8 до 19:00 за московським часом. У Чорному морі – для виходу з портів Херсон, Миколаїв, Чорноморськ, Очаків, Одеса та Південний у південно-західному напрямку від територіального моря України довжиною 80 миль та шириною 3 милі. В Азовському морі – для виходу з порту Маріуполь довжиною 115 миль та шириною 2 милі у напрямку Чорного моря.
***
О 4 годині ранку 24 лютого 2022 року президент рф Володимир Путін заявив про проведення «спеціальної військової операції» на окупованому Донбасі. росія завдала ракетних ударів по території України і розпочала пряме повномасштабне вторгнення на чотирьох напрямках. Збройні сили України дають відсіч ворогові, план бліцкрігу — захопити Київ за два-три дні — провалився, російська армія відступила від столиці. Російські військові вчиняють тисячі воєнних злочинів та злочинів проти людяності на всій території України.
Центр журналістських розслідувань веде щоденну хроніку Війна росії проти України на всіх майданчиках: