Китай відмовився давати гарантії Росії, що не накладатиме арешт на російські літаки на вимогу третіх країн, а також відмовився пускати у свій повітряний простір російські літаки з подвійною реєстрацією, які фактично були вкрадені у західних лізингодавців.
Про це йдеться у листі заступника голови мінтрансу Росії Валентина Іванова, повідомляє російське агентство РБК.
Як пояснює мінтранс, Пекін відмовляється давати гарантії, що не накладатиме арешт на вимогу третіх країн у рамках західних санкцій.
Китай також відмовляється пускати у свій повітряний простір літаки із подвійною реєстрацією, додав Іванов. Через це приблизно половина літаків, які є у розпорядженні російських авіакомпаній, не можуть здійснювати рейси до Китаю.
Агентство з посиланням на експертів пояснює, чим загрожує Росії таке рішення Пекіна. РФ розраховувала на цей напрямок для ведення бізнесу, переговорів та укладання контрактів.
Як вважають у мінтрансі РФ, авіаперевезення між Росією та Китаєм можуть зменшитися у 2023 році на 60-70% порівняно з 2019 роком. Тоді російські компанії перевезли на рейсах між Китаєм та Росією майже 3 млн осіб.
Китай входив до десятки найпопулярніших напрямків для російських авіакомпаній, навіть коли їм було відкрито польоти до Європи. Тепер, коли західні країни закрили свій повітряний простір для російських літаків, різко можуть скоротитися і польоти до КНР.
Раніше РБК опублікувало копію листа президента Асоціації експлуатантів повітряного транспорту (АЕВТ) Володимира Тасуна главі мінтрансу РФ Віталію Савельєву, в якому йшлося про те, що російські авіакомпанії не можуть виконувати рейси до Китаю на повітряних суднах, які не виключені з бермудського реєстру (понад 480 літаків) або перебувають у списку санкцій Мінторгу США (понад 170).
Нагадаємо:
- На 13 пасажирських літаків російського АТ «Авіакомпанія Смартавіа» за матеріалами СБУ накладено арешт за порушення порядку в’їзду та виїзду на тимчасово окуповану територію України – АР Крим.
- Після окупації Криму Росією в березні 2014 року Державіаслужба України прийняла рішення про заборону всіх польотів над кримським півостровом. На початку квітня 2014 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) офіційно підтвердила контроль українських авіавластей над кримським авіаційним простором.
- У квітні 2014 року Європейська організація з безпеки аеронавігації (Євроконтроль), слідуючи конвенції ICAO про міжнародну цивільну авіацію, заборонила польоти до Криму, якщо вони не були узгоджені з українською стороною.