Росія збудувала залізничний міст і вже до літа відкриє першу гілку нової залізниці поблизу Маріуполя

Донбас
Схематичне розташування і фото будівництва нової гілки російської залізниці на ТОТ півдня України. 2023-2024 рр. Колаж: investigator.org.ua

Перша залізнична гілка, яку Росія почала будувати у Донецькій області у вересні 2023 року, може запрацювати вже в травні, повідомив радник мера Маріуполя Петро Андрющенко.

Колія простягається на 60 кілометрів між селищами Новоселівка – Гранітне – Бурне, наразі окупанти прискореними темпами укладають рейки і бетоні тетраедри обабіч залізничного шляху.

Фото: t.me/andriyshTime

«На великій швидкості росіяни готують укладку рейок. Для оцінки швидкості будівництва та перспектив приводимо порівняння на підготовлених ділянках на кінець березня та першу половину квітня. Можете побачити в березні стан «полотно», а вже в квітні на полотні активні роботи з укладання рейок та поруч облаштування фортифікацій. Зокрема, «зуби дракона». За таких умов перше повноцінне залізничне сполучення ми ризикуємо побачити до середини травня 2024 року. Саме тому ми бачимо активне тестування колії на ділянці Маріуполь-Волноваха-Маріуполь. Про наслідки вже написано/сказано. Ризик завеликий», – написав тг-канал Андрющенко TIME.

via GIPHY

Головне, що росіяни пройшли найскладніший етап будівництва – завершили міст через річку Кальміус на південь від с.Гранітне. На готовність інфраструктурного об’єкта вказують і супутникові дані, і опис ситуації «з землі», тобо власні джерела Петра Андрющенко на ТОТ Донеччини.

Залізничний міст поблизу с.Гранітне (~40 км від Маріуполя) 14.11.2023 р.(ліворуч) та 22.04.2024 р. Фото: apps.sentinel-hub.com Колаж: investigator.org.ua

Як повідомляв ЦЖР, перший колієукладач окупанти запустили на цій ділянці наприкінці лютого 2024 року, а також почали тестові прогони вцілілих тепловозів на ММК ім. Ілліча. А вже з початку квітня потяг курсує залізницею «Маріуполь – Волноваха». Помічено ознаки підготовчих робіт на відрізку «Маріуполь – Бердянськ – Мелітополь».

«Ложка меду в діжку дьогтю. На відновлення та добудівництво цієї ділянки в росіян пішов майже рік. Тому їх мрії про залізницю від Ростову до Ростову до 2025 – суто нездійсненна мрія. Ну, хоч щось», – вважає Андющенко.

Втім, у порівнянні з 2023 роком, цьогоріч РФ значно наростила темпи та масштаби реалізації реалізації своїх логістичних проектів, розширюючі існуючі і створюючи нові дороги війни.

Також у квітні окупанти почали прокладати об’їзну на північ від Маріуполя – близько 70 кілометрів дороги, що передбачає зведення нових мостів, один з яких буде довжиною не менше 500 метрів. 

Новий відрізок сухопутного коридору може складатися з паралельних автомобільного і залізничного шляхів – такої гіпотези Центр журналістських розслідувань дійшов на разом із Петром Андрющенком, радником мера Маріуполя.

***

24 лютого 2022 року президент РФ Володимир Путін заявив про проведення «спеціальної військової операції» на окупованому Донбасі. Росія завдала ракетних ударів по території України і розпочала пряме повномасштабне вторгнення на чотирьох напрямках. Збройні сили України дають відсіч ворогові: план бліцкрігу – захопити Київ за два-три дні – провалився, російська армія відступила від столиці, зазнала нищівної поразки на Харківському напрямку, у листопаді 2022 року ЗСУ звільнили Херсон і правобережжя області. Російські військові вчиняють тисячі воєнних злочинів та злочинів проти людяності на всій території України. 

Центр журналістських розслідувань веде щоденну хроніку Війна Росії проти України на всіх майданчиках: YouTubeFacebook, TelegramTwitter