12 травня 2024 року супутникові знімки зафіксували початок облаштування бонових загороджень за допомогою барж з південного боку незаконно збудованого Росією мосту у Керченській протоці. З того часу окупанти вишикували судна у два ряди, а їхня кількість вже сягає 28 одиниць.
Не виключено, що як тільки росіяни остаточно стягнуть у протоку достатню, на їхню думку, кількість корабельного мотлоху, він увесь піде на дно. Таким чином, зв’язані між собою ланцюгами баржі убезпечуватимуть опори мосту від підводних ударів. Принаймні, за таким алгоритмом окупанти діяли торік, затопивши з десяток суден поряд з іншим прольотом мосту.
Окрім морських транспортних суден, Керченський міст оберігатимуть від надводних атак морських безпілотників і менші бонові загородження з бочок. Протяжність таких ланцюгів – від 800 метрів до 2 кілометрів.
Ешеловані загородження розташовані по обидва боки від судоходного проходу і на сьогодні його ширина складає трохи більше 200 метрів. Як повідомляв ЦЖР речник ВМСУ Дмитро Плетенчук, у першу чергу, таким чином росіяни намагаються звузити прохід, щоб його було легше контролювати.
Такої відстані вистачає для проходу хіба що одного судна, тож в Азовському і Чорному морях на рейді зібралося більше двох сотень балкерів.
Принаймні, таким чином росіяни самі ж собі заважають вивозити з України награбоване.
Тривають роботи і на Керченському мосту, або ж під ним. Як повідомляв ЦЖР, з 22 травня 2024 року окупанти монтують 5 пірсів під віадуком на берегах острова Тузла і на косі Тузла з боку Краснодарського краю РФ. Облаштування шостого об’єкта зафіксоване 27 червня 2024 року.
Призначення та функціонал цих пірсів наразі залишаються незрозумілими.