Сьомий місяць Росія розбудовує ешелоновану систему оборони в Керченській протоці, аби вберегти свій незаконно збудований “сакральний” ”міст від ймовірних українських підводних,надводних та повітряних атак.
Більше півроку тривають ці роботи і кожні 2-3 тижні ЦЖР виявляє нові інженерні рішення, як то вежі для розміщення систем протиповітряної оборони, та гідротехнічні споруди, якими російські окупанти оточують Керченський міст.
З 24 жовтня 2024 року певні елементи оборони помітно змінилися.
Зокрема, в західній частині мосту, зі сторони м. Керч, лінія з металевих «їжаків» збільшилася вдвічі і станом на середину листопада сягала 1,5 кілометри завдовжки. Схоже, цю антидронову огорожу росіяни прокладуть аж до судоходного проходу під арками мосту.
По інший бік від арок до берегів о. Тузла паралельно до Керченського мосту окупанти встановили паркани з металевих грат.
Біля східного прольоту з обох боків віадука росіяни з’єднали між собою всі чотири пірси. Поряд з новим паралельним мостом, призначення якого на сьогодні залишається невідомим, у морі з південної сторони вимальовується захисна лінія знову таки з «їжаків», якраз там, де наприкінці жовтня ЦЖР помітив встановлені мітки.
Речник Військово-морських сил ЗСУ, капітан 3-го рангу Дмитро Плетенчук днями нагадав, що Керченський міст – єдине, що зараз з’єднує РФ з Кримом, бо морська логістика “вже в принципі померла”. Після ураження великих десантних кораблів “Новочеркаськ”, “Цезар Куніков” окупанти зрозуміли, що перекидати військові вантажі такими кораблями більше собі дозволити вже не можуть. Була спроба організувати військову логістику залізничними поромами, але виведення їх з ладу влучними ракетними ударами ЗСУ позбавили і цієї можливості, тож в результаті залишився тільки Керченський міст.
“Тому для них основним шляхом залишається або сухопутна логістика, або автомобільна логістика через міст. Це набагато складніше, довше, дорожче, але воно працює”, – зазначив Плетенчук.
Він підтвердив, що росіяни стягують для охорони мосту всі зразки озброєння, які в них тільки є.
“Навіть була інформація, що вони там застосовували С-500 – це “Прометей”, останній їхній комплекс великого ППО. І це не кажучи про С-300, С-400, які чомусь періодично теж зникають в Криму. Мабуть, ця артерія залишається поки що на місці лише тому, що росіяни надають їй пріоритет в охороні”, – сказав Плетенчук.
Роботи з облаштування захисту т.з. Кримського мосту російські окупанти проводять у Керченській протоці з травня 2024 року.