З танкерів «Волгонефть-212» і «Волгонефть-239», які 15 грудня зазнали аварії в Керченській протоці, в море вилилося до 8 тисяч тонн мазуту, утворивши гігантську масляну пляму. Це створює загрозу для екосистеми Чорного та Азовського морів. Судна перевозили продукцію для компанії «Роснефть». Останні півроку вони курсували між портом Кавказ та нафтопереробними заводами на Волзі, доставляючи мазут та важке нафтове паливо.
Про це пише російське видання The Insider.
Зараз у Керченській протоці сезон штормів, тож про якийсь збір мазуту говорити не доводиться. Таким чином Чорне і Азовське моря, які без того страждають від обстрілів російських окупантів, отримали ще одну екологічну проблему: забруднення нафтопродуктами.
За даними російських Телеграм-каналів, обидва танкери перевозили мазут. На борту «Волгонефть-212» було 4,25 тисячі тонн мазуту, «Волгонефть-239» – 4,3 тисячі тонн.
Оскільки саме в цей час у Керченській протоці завжди проводився інтенсивний вилов риби, можна говорити про ще одну шкоду.
«Волгонефть-212» та «Волгонефть-239» перевозили продукцію для «Роснефти». Останні півроку вони курсували між портом «Кавказ» та нафтопереробними заводами на Волзі, доставляючи мазут та важке нафтове паливо.
Танкер «Волгонефть-212» двічі завантажувався мазутом на Саратовському НПЗ і один раз перевозив нафтопродукти з Сизранського НПЗ. «Волгонефть-239» також виконував транспортування продукції «Роснефти» в рамках п’ятирічного контракту.
Катастрофа сталася через сильний шторм: обидва судна були зруйновані потужними хвилями, які звичайні для цих місць у цю пору року. Танкер «Волгонефть-212» розламався навпіл, із зруйнованих ємностей у воду вилився мазут. Через годину аналогічна аварія спіткала «Волгонефть-239».
На борту танкерів було 27 моряків. Одна людина загинула, 12 врятовано, доля решти 14 залишається невідомою.
Судна, збудовані понад 50 років тому, були модернізовані у 1990-ті роки для роботи в класі «річка-море». Проте експерти зазначають, що ця переробка була виконана ненадійно, з ослабленням конструкції. Подібні інциденти вже траплялися, у тому числі з танкером «Волгонефть-139», який затонув у Керченській протоці під час шторму 11 листопада 2007 через аналогічні пошкодження корпусу. Така ж доля чекає не тільки на внутрішній, а й на тіньовий флот Росії, яка випускає в морі судна з давно закінченим терміном експлуатації, несправні та ненадійні.
Нагадаємо:
- 15 грудня 2024 року у Керченській протоці, де вирує шторм, зазнали аварії російські танкери «Волгонефть-212» (IMO 7024976, MMSI 273333930) та «Волгонефть-239» (IMO 9353802, MMSI: 273354600) на борту яких перебувають 13 та 14 членів екіпажу відповідно. На борту суден знаходяться нафтопродукти. З затонулого судна «Волгонефть 212» евакуювали всіх 13 моряків, один з яких загинув.