Європейська комісія пропонує запровадити 12-й пакет санкцій проти Росії, у який, зокрема, включать родичів президента РФ Володимира Путіна та експрезидента Дмитра Медведєва. Крім того, аби перекрити комерційні доходи Росії, санкції передбачають повну заборону продажу російських алмазів та заборону на продаж вживаних танкерів, щоб завадити Москві обходити санкції, запроваджені проти російської нафти.
Про це повідомляють видання The Guardian та EUobserver, які ознайомились з проєктом 12 пакету санкцій ЄС, який був запропонований Єврокомісією 15 листопада.
Серед 47 осіб, яких комісія хоче додати до існуючих санкційних списків, є племінниця Путіна Анна Цивільова, яка очолює фонд «захисників вітчизни», що підтримує російських військових, які воюють в Україні. Також у розширеному списку є Ілля Медведєв, син екс-президента РФ Дмитра Медведєва. Його звинувачують у організації дезінформаційної та пропагандистської кампанії в Україні .
Крім того, до санкційного списку ЄС пропонується включити сім російських фірм найманців, які беруть участь у війні проти України: московський «Редут», «Андреевский крест», підрозділ «Конвой», «Факел» і «Поток», які складаються «переважно зі співробітників «Газпрому», група RSB та «Царские волки».
Також санкції запровадять проти російського центру «Авангард» в окупованому Криму, який займається «військово-патріотичним вихованням дітей з метою підготовки до служби в збройних силах Росії».
У центрі пропозицій, які ще повинні бути схвалені лідерами ЄС на наступному саміті в грудні, лежать кроки, спрямовані на перекриття комерційних доходів Росії. Вони включають повну заборону на продаж в межах блоку російських алмазів і ювелірних виробів із використанням дорогоцінних каменів із сибірських копалень країни.
Як вважають у ЄС, це може позбавляти кремлівську скарбницю понад 4,5 млрд євро на рік.
Європейська комісія також пропонує нові заборони на продаж уживаних танкерів, щоб боротися з тими, хто обходить існуючі торговельні санкції, приховуючи походження або призначення вантажу, включаючи нафту з обмеженою ціною, шляхом незаконних перевезень із судна на судно.
Запропоновані санкції також стосуються компаній і організацій у низці секторів Росії, включаючи збройову промисловість, IT-компанії, пов’язані зі службами безпеки ФСБ, виборчих чиновників, які працюють в окупованій Україні.
Запропоновані санкції також стосуються компаній у цивільному секторі, які звинувачують у створенні російської військової машини. Серед них «АльфаСтрахування», яка називає себе найбільшою приватною страховою компанією в Росії. Компанія була включена до списку за надання контрактів на страхування Міноборони РФ і підприємств військової промисловості, а також військової техніки, яка використовується Росгвардією РФ в Україні.
Під санкції потрапить також Авіаційний комплекс Ільюшина, провідний виробник літаків, який виробляє військово-транспортні літаки Іл-76, що регулярно використовуються для перевезення російського військового персоналу та техніки.
До списку запропонованих санкцій також потрапив розробник і оператор російської навігаційної системи ГЛОНАСС, яка є конкурентом американської навігаційної системи GPS.
До санкційного списку також була включена низка білоруських посадовців за їх роль у постачанні зброї до Росії або в іншому військовому співробітництві, включаючи навчання військовозобов’язаних російської армії на базах у Білорусі.
15 листопада Верховний представник Європейського Союзу з питань закордонних справ і політики безпеки Жозеп Боррель разом із Європейською комісією представили державам-членам ЄС проєкт 12-го пакета санкцій проти Росії.
Нагадаємо:
- Санкції проти Росії через анексію Криму з боку США і Євросоюзу були введені в грудні 2014 року. З тих пір вони були значно посилені та продовжуються ЄС щопівроку.
- 22 червня 2023 року уряди країн Європейського Союзу затвердили новий, одинадцятий пакет санкцій проти Росії. Новий санкційний пакет забороняє транзит через Росію розширеного списку товарів і технологій, які можуть допомогти російському військовому сектору або сектору безпеки. Також заборонено доступ до портів ЄС для суден, які здійснюють перевалку з судна на судно, якщо є підстави підозрювати, що вантаж був російського походження.