Найбільша російська авіакомпанія «Аерофлот» придбає п’ять вантажних літаків Boeing 737-800BCF авіакомпанії «Атран», яка входить до групи «Волга-Днепр», для розбору їх на запчастини. «Аерофлоту» не вистачає тих запчастин, які вдається купувати в обхід санкцій, щоб покрити всі потреби.
Про це пише російський «Коммерсант», повідомляє The Insider.
Літакам авіакомпанії «Атран» 21-22 роки, їх вартість варіюється від 1,4 млрд до 1,9 млрд рублів за кожен. За даними джерел, запчастини планується використовувати на користь бюджетної авіакомпанії «Перемога», яка є дочірнім підприємством групи «Аерофлот – Російські авіалінії».
За даними джерел «Коммерсанта», «Аерофлот» насамперед цікавлять двигуни, стійки шасі, авіоніка та інші комплектуючі, проте перетворити вантажні літаки на цивільні буде «невиправдано дорого», пише видання.
Той обсяг запчастин, які авіакомпанії групи «Аерофлот» купують в обхід санкцій, є недостатнім для того, щоб покрити всі потреби, пояснив The Insider авіаексперт на умовах анонімності. На його думку, варто чекати і на можливі поглинання дрібних авіакомпаній.
«Придбання літаків у «Волга-Днепр» на запчастини – це продовження заходів авіакомпаній щодо збереження тих провізних ємностей, які необхідні для підтримки зростання пасажирських перевезень. До цих заходів відноситься і придбання бортів в «мокрій лізинг», тобто з екіпажами, далекомагістральних широкофюзеляжних літаків iFly – перший випадок «мокрого лізингу» в РФ, який став дозволений з 1 вересня 2024 року», – зазначив авіаексперт.
Нагадаємо:
- До середини 2022 року російські авіакомпанії, включаючи державний «Аэрофлот», почали розбирати літаки на запасні частини через те, що західні санкції не дозволять їх закуповувати за кордоном.
- Військова розвідка України в ході масштабної кібероперації здобула великий обсяг закритих службових документів щодо стану Федерального агентства повітряного транспорту РФ — Росавіації. Дані свідчать про те, що санкції прискорюють авіаколапс Росії.
- У 2023 році в РФ сталося не менш як 74 авіаційних інцидентів, що вдвічі бідьще ніж у 2022 році. Значна частина цих іницидентів, на думку експертів, повʼязана з санкціями, через які неможливо якісне обслуговування повітряних авіасуден.