Китайська компанія Shandong Port Group заборонила захід танкерів, які перебувають під санкціями США, у свої порти в східній китайській провінції Шаньдун. Танкерам так званого «тіньового флоту», які потрапили під санкції, з 6 січня заборонили швартуватися, розвантажуватися або отримувати інші портові послуги в портах провінції, де розташовано декілька нафтопереробних заводів, які є найбільшими імпортерами нафти з країн, які перебувають під ембарго США, зокрема, Ірану, Росії та Венесуели.
Про це повідомляє агентство Reuters із посиланням на трейдерів.
Торік провінція Шаньдун імпортувала близько 1,74 млн барелів на добу нафти з Ірану, Росії та Венесуели: як свідчать дані відстеження суден Kpler, це близько 17% китайського імпорту.
У грудні Вашингтон ввів додаткові санкції проти компаній і «тіньового флоту», які працюють з іранською нафтою. Очікується, що обраний президент Дональд Трамп, який вступить на посаду 20 січня, ще більше посилить санкції проти Ірану, як він це робив під час своєї першої адміністрації.
За словами трейдерів, заборона може сповільнити імпорт до Китаю, найбільшого в світі імпортера нафти.
Shandong Port Group контролює основні порти на східному узбережжі Китаю, включаючи Циндао, Річжао і Яньтай, які є основними терміналами для імпорту санкційної нафти.
У повідомленні компанії йдеться, що заборона матиме обмежений вплив на нафтопереробників, оскільки більша частина санкційної нафти перевозиться на танкерах, що не підпадають під санкції.
Заборона була введена після того, як на початку січня в порту Яньтай розвантажився танкер Eliza II, що перебуває під санкціями. У грудні вісім надвеликих нафтових танкерів місткістю по два мільйони барелів кожен, вивантажили переважно іранську нафту в Шаньдуні. Серед цих суден були Phonix, Vigor, Quinn і Divine, які підпадають під санкції Міністерства фінансів США.
Активний «тіньовий флот», що перевозить іранську, російську і венесуельську нафту, оцінюється приблизно в 669 танкерів. З них 250-300 суден, як правило, задіяні в транспортуванні російської нафти, не враховуючи найбільшого іранського оператора NITC і провідну російську танкерну групу «Совкомфлот».
У період з жовтня по грудень Міністерство фінансів США запровадило санкції проти 35 танкерів, які є частиною «тіньового флоту» Ірану. На початку 2024 року Вашингтон запровадив окремі санкції проти «Совкомфлоту».
Цього тижня адміністрація Джо Байдена, який йде у відставку, планує накласти санкції на ще понад 100 танкерів, задіяних у перевезенні російської нафти.
6 січня Міністерство оборони США повідомило, що додало найбільшу судноплавну компанію Китаю COSCO до списку компаній, які, за його словами, співпрацюють з китайськими військовими, що може перешкодити фрахтувальникам використовувати танкери COSCO та посилити нестачу суден для оренди.
Нагадаємо:
- Сполучені Штати Америки запровадили нові санкції, які торкнулися російських компаній та суден, залучених до морських перевезень і будівельних робіт, пов’язаних з інфраструктурою РФ, зокрема, до добудови експортного магістрального газопроводу «Північний потік-2».