РФ ввезла запчастини для літаків на мільярд євро, попри санкції

Влада
Росія прагне отримати, наприклад, запчастини для Boeing 737-800 та Airbus 321. Finnair також використовує літаки Airbus 321. Зображення: Getty images, kuvankäsittely:
Росія прагне отримати, наприклад, запчастини для Boeing 737-800 та Airbus 321. Finnair також використовує літаки Airbus 321. Зображення: Getty images, kuvankäsittely:

Попри санкції ЄС і США, Росія за роки повномасштабної війни імпортувала деталі для літаків Boeing і Airbus на 1 млрд євро.

Про це повідомляє Yle.

З лютого 2022 по вересень 2024 року до Росії нелегально ввезли запчастини для Airbus на 600 млн євро та для Boeing — на 400 млн євро.

Йдеться про двигуни, салонне обладнання, а також системи, що можуть мати військове застосування, зокрема радари та бортові комп’ютери.

У схемах брали участь понад 360 компаній із Туреччини, Китаю, ОАЕ, Габону та інших країн. Частина з них уже потрапила до західних санкційних списків. Серед головних отримувачів — російські перевізники, зокрема S7 Engineering, яка обслуговує західні літаки.

Окремі партії надходили до Росії також через Індію. Журналісти Investigate Europe встановили, що з цієї країни в РФ було відправлено понад 700 вантажів, які містили критично важливі деталі, в тому числі — для військової авіації. За даними, близько чверті з них отримала компанія Utair, яка з грудня 2024 року перебуває під санкціями ЄС.

За офіційною статистикою, російські авіакомпанії мають у своєму розпорядженні 1138 літаків, з яких близько 66% — це Boeing і Airbus. Ці літаки забезпечують 90% пасажирських перевезень у країні.

  • Стратегічний російський завод, який виробляє ракети «Іскандер» та міжконтинентальні балістичні ракети, попри санкції зміг суттєво розширити виробництво та придбати додаткове обладнання.