Після запровадження санкцій у 2022 році витрати Росії на транзит вантажів зросли, особливо на маршрутах до Калінінградської області, яка не має сухопутного сполучення з рештою території РФ.
Про це повідомляє пресцентр Служби зовнішньої розвідки України.
Як зазначається, раніше більшість поставок здійснювалися через Литву, однак через квоти та обмеження цей маршрут значно втратив у доступності.
“Навантаження змістилося на морські шляхи: якщо у 2019 році каботаж становив 0,4 млн тонн, то у 2024 році лише компанія “Оборонлогістика” перевезла понад 2 млн тонн. Проте поромна інфраструктура виявилася перевантаженою – черги, дефіцит місць і скорочення фоту ускладнюють постачання”, – йдеться у повідомленні.
Малий бізнес опинився в найгіршому становищі: великі оператори завчасно резервують місця завдяки адміністративному ресурсу, фактично витісняючи дрібних перевізників з ринку.
“Санкції не лише дестабілізують логістику, але й поглиблюють соціально-економічні дисбаланси в регіоні, демонструючи вразливість системи”, – додають у СЗР.
Нагадаємо:
- 17 жовтня 2024 року Велика Британія запровадила найбільший санкційний пакет проти «тіньового флоту» Путіна. Обмеження застосовані до 18 російських нафтових танкерів і чотирьох танкерів для перевезення зрідженого природного газу.
- 20 травня 2025 року Велика Британія запровадила нові широкомасштабні санкції проти Росії. Обмеження були застосовані до 100 об’єктів військового, енергетичного та фінансового секторів РФ. Зокрема, до санкційного списку були внесені 18 суден російського «тіньового флоту».
- Велика Британія запровадила санкції проти 135 танкерів і 2 компаній, пов’язаних із «тіньовим флотом» Росії.