Міжнародна морська організація стежить за ситуацією щодо екологічної катастрофи в Керченській протоці через кораблетрощу танкерів РФ

Південь
Мазут, що витік, з кормової частини танкера «Волгонефть-239», який зазнав катастрофи в Керченській протоці, мис Панагія, Краснодарський край РФ. Фото: t.me/Оперативный штаб - Краснодарский край

Через екологічну катастрофу у Керченській протоці внаслідок кораблетрощі російських танкерів типу «Волгонефть» Міжнародна морська організація (ММО, англ. International Maritime Organization, IMO) стежить за ситуацією і збирає всю відповідну інформацію про її вплив на навколишнє середовище.

Про це повідомила Хайке Деггім, директор Відділу морського середовища ММО у відповідь на звернення Асоціації реінтеграції Криму.

Деггім зазначила, що Секретаріат ММО «визнає серйозність цих подій та їх вплив на навколишнє середовище і хотів би висловити наші щирі співчуття всім постраждалим, включаючи місцеві спільноти, які в результаті стикаються зі значними проблемами».

Чиновниця ММО наголосила у листі, що її Організація «уважно стежить за ситуацією і збирає всю відповідну інформацію для встановлення всебічного розуміння цих інцидентів», і вона підтвердила, що ММО «бере до уваги ваші зауваження щодо використання нафтових танкерів типу «Волгонафта» та ваше занепокоєння щодо безпеки та захищеності районів, де вони все ще працюють».

Після масштабної екологічної катастрофи, що динамічно розвивається внаслідок кораблетрощі російських танкерів «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239» у районі Керченської протоки 15 грудня 2024 року, Асоціація реінтеграції Криму негайно розпочала кампанію з інформування міжнародних структур з цього питання.

Як вказують в Асоціації, кампанія щодо цієї екологічної трагедії реалізується в різних правових, процесуальних та організаційних рамках на регіональному та глобальному рівнях з деякими ключовими вимогами, включаючи повну заборону всіх російських танкерів типу «Волгонефть» у будь-яких міжнародних перевезеннях та використанні, а також запровадження санкцій та повну міжнародну дискваліфікацію щодо державного «Російського класифікаційного товариства» агресора, колишнього «Російського річкового регістру».

Як повідомлялось, Євген Хлобистов, професор, декан факультету природничих наук Києво-Могилянської академії.в інтервʼю Центру журналістських розслідувань заявив, що екологічна катастрофа у Керченській протоці та Чорному морі внаслідок витоку мазуту  «Роснефти» з двох російських танкерів навряд чи матиме правові наслідки для Росії, яка спричинила цю катастрофу і не вживає достатніх заходів для локалізації наслідків. На його думку, РФ перешкоджатиме створенню міжнародної комісії, а якщо вона буде створена блокуватиме її роботу.

Нагадаємо:

  • 15 грудня 2024 року у Керченській протоці, де вирував шторм, зазнали аварії російські танкери «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239». Судна перевозили 9,2 тисяч тонн мазута з нафтопереробних заводыв «Роснефти» в порт «Кавказ». Із затонулого судна «Волгонефть 212» евакуювали 13 моряків, один з яких загинув.
  • З танкерів, за російськими даними, в море вилилося 40% мазуту, внаслідок чого утворилась гігантська масляна пляма. Мазут поширився по обидва береги Керченсткої протоки і дійшов до південного та західного узбережжя Криму.
  • Про перші наслідки екологічної катастрофи для екосистеми Чорного та Азовського морів читайте в матеріалі ЦЖР: «Мазутні курорти. Як російська жадібність та безкарність вбиває живу природу».