А тепер без сенсацій про зіткнення танкерів в Оманській затоці (карта 1) увечері в понеділок, 16 червня 2025 року, о 21:14 UTC, пише керівник Моніторингової групи санкцій і свободи судноплавства Інституту Чорноморських стратегічних досліджень та головний редактор порталу BlackSeaNews Андрій Клименко.
Одразу зробимо 3 найважливіших висновки:
1. Зіткнення і пожар НЕ пов’язані з війною між Ізраілем та Іраном.
2. Обом суднам і екіпажам і регіону в цілому крупно повезло – на одному з танкерів – грецькому FRONT EAGLE (це тип Very Large Crude Carrier) було 300 000 тонн нафти, другий – індійський ADALYNN, IMO 9231767 – йшов в баласті, без вантажу (а міг би мати на борту чимало, але вдвічі менше – 164 551 t, тобто на той час являв собою гігантську бочку з нафтовими парами.
Зіткнення призвело до пошкоджень і пожеж на обох танкерах, але їх вдалося потушити. Тобто спрацювали і екіпажі, і берегові служби ОАЕ. Про постраждалих чи забруднення поки не повідомлялося.
3. Місцеві джерела припускають, що серед причин зіткнення могли бути “складнощі навігації” – цей регіон (як і Чорне море і Балтика поблизу російських портів – АК) “постійно відчуває високий рівень електронних перешкод для систем навігації” – тобто GPS-спуфінг. Це правда, підтверджуємо. А танкерів там – сотні (Карта 2)
4. Танкер ADALYNN – наш клієнт… – у вересні 2024 він виконав рейс з російською нафтою з балтійського порту Усть-Луга (вийшов 2024-09-18 12:50) до індійського порту Вадінар (прибув 2024-10-16 10:00).
Можемо підтвердити, як мінімум, ще один його рейс орієнтовно з Мурманська до Індії в період з 26.11.2023 до 26.02.2023.
Але тоді він називався MISSION і належав турецькій компанії:
Registered owner JASMINE SHIPPING COMPANY SA Ibrahim Koray Sokak, Aydintepe Mah, 20/4, Tuzla, Istanbul, Turkey.
Ship manager/Commercial manager FMG DENIZCILIK SANAYI VE TIC Cumhuriyet Caddesi 167/4, Icadiye Mah, Selamiali, 34674, Istanbul, Turkey.
В листопаді 2024 був проданий індійській компанії і має тепер назву ADALYNN. Після цього нічого не порушував і не намагався.