В першій частині випуску програми «Питання національної безпеки» (проект Центру журналістських розслідувань, ефір ТРК Чорноморська) від 23 липня 2019 року:
Нова Верховна Рада матиме з півдюжини ознак, що починаються зі слів “вперше”.
Уперше одна політична сила отримала у парламенті більшість – у Слуги народу буде більше половині місць у залі – 253 мандата.
Уперше більш ніж половина українських виборців не прийшла на дільниці: участь у парламентських виборах взяли лише 48,9 виборців.
Уперше ми будемо позбавлені необхідності нервувати, спостерігаючи на спікеріадою, прем’єріадою чи болісним створенням коаліції. Але й уперше ми маємо загрозу надмірної концентрації влади у руках однієї політичної сили, про яку ми усе ще так мало знаємо.
Тим більше, що уперше до Верховної Ради зайде стільки непублічних політичних неофітів. Хоча зрозуміло, що для зміни якості життя нам з вами потрібні не тільки нові молоді обличчя у владі, а якісна зміна поколінь і зміна усієї системи влади.
Настільки спроможні на це слуги народу, що утворять монофракційну більшість, та решта народних обранців з інших політичних проектів, можна вже починати судити за прозорістю і чесністю ведення виборчої кампанії.
Ми зупинимось у тих кутках, де найбільше тіні і водночас – найбільше можливостей для маніпуляцій суспільною свідомістю. Інтернет-видання, діяльність яких не унормована законодавством, і реклама у соцмережах, вартість якої, а отже, і видатків із партійних тумбочок, важко підрахувати, як ніколи активно використовувались штабами для ведення агітації за і проти.
Євген Лешан та Єлизавета Стрій рахували партійні мільйони, які отримав Facebook, та досліджували законодавчі лакуни.
Як же оплачується реклама у Facebook? Той, хто хоч раз це робив, або цікавився, знає, що для цього потрібно оплатити через сторінку центр реклами цю послугу, вибравши термін і вартість – від цього залежатиме охоплення аудиторії. Ось, наприклад, Центр журналістських розслідувань зараз рекламує своє повідомлення про проведення проведення вебінару «Як збирати інформацію та писати про рейдерські захоплення землі», який у четвер проведе Аліна Стрижак, розслідувачка видання Наші гроші. Але оплачує не сам Центр журналістських розслідувань, це робить наша СММ-менеджерка Ірина. Бо оплатити з рахунку юридичної особи у Facebook неможливо.
Про це та інші проблемні моменти – у коментарях Ігоря ФЕЩЕНКА, аналітика Громадського руху ЧЕСНО та Дмитра ЗОЛОТУХІНА, заступника міністра Інформполітики.
Тема особливостей кампанії-2019 і використання нових медіа – сюжет Ольги Махінько.