В першій частині випуску програми «Питання національної безпеки» (проект Центру журналістських розслідувань, ефір ТРК Чорноморська) від 13 серпня 2019 року:
Говоримо про санкції, контрабанду російського пального в окупований Крим і порти на вільній території України.
У Херсоні 10 серпня співробітники кримського главку СБУ провели обшук на танкері MRIYA, який доставив дизельне пальне і став під розвантаження на знаменитій Херсонській нафтоперевалці. На ній до 2014 року прокручував схеми контрабанди пального її власник мільярдер Сергій Курченко та його люди. Младоолігарх втік, а традиції і схеми живі, хоча арештовану перевалку передали ДП «Підприємство із забезпечення нафтопродуктами», тепер це його херсонська філія.
За даними слідства, танкер, який у 2015 році носив ім’я VILGA, всупереч західним санкціям і законодавству України, заходив у закриті порти Криму – поставляв пальне для Чорноморського флоту Росії. Херсонський міський суд відмовився заарештовувати судно, прокуратура АРК оскаржила це рішення.
Ця історія ще у розвитку і може виявитись досить гучною, адже компанія-власник проходить і по іншим кримінальним провадженням і підозрюється у контрабанді російських нафтопродуктів на український ринок. Центр журналістських розслідувань разом з Рустамом Авдєєвим із херсонського радіо «Куреш» оперативно розплутали клубочок афільованих компаній та осіб, причетних до цієї справи, які вивели на зовсім інший рівень – аж до бізнес-структур, які пов’язують із Віктором Медведчуком. Подробиці у сюжеті Ольги Махинько.
Про контрабандні схеми постачання російських нафтопродуктів та хто має зиск з них в Україні говоримо у студії з Сергієм ГОЛОВНЬОВИМ, головним редактором видання Бизнес.Цензор.