Может не будем заочно ненавидеть всех, кто вступает с оккупированных территорий?

Opinions

Зараз в фб всюди #Зрада що діти з окупованих територій зможуть вступати в заклади вищої освіти без ЗНО (в основному з посиланням на заяву Зеленського) і якийсь величезний потік ненависті до цих дітей, які ще навіть не вступили.

І при цьому дуже мало розуміння загалом ситуації.

Давайте трошки по порядку:

1) Спрощена система не вчора створена а вже існує декілька років і існує вона тому що для багатьох дітей з окупованих територій не можливо вступити інакше, бо
вони навчаються в системі освіти на окупованих територіях (де нема української мови, літератури, історії україни, де !не повірите! навіть викладання математики відрізняється, бо її викладають за російськими стандартами, які відрізняються від українських). В них нема такого доступу до середньої освіти як є у дітей які навчаються на підконтрольній території.
їх освітні документи не визнаються, тому вони, якщо вони хочуть мати можливість здати ЗНО, повинні паралельно навчатись дистанційно чи закінчувати екстерном (тобто вони повинні навчатись і там і тут паралельно, складати контрольні, виходити на скайп, який не завжди працює, де з іншого боку (так з нашого українського боку) з ними не завжди виходять на зв’язок вчителя, бо всюди є людський факто + це все в умовах коли небезпечно казати що ти збираєшся вступати на підконтрольну частину України, коли неймовірно складно знайти репетитора навіть з української мови, бо вчителі які беруться за це, беруться «по секрету», коли вивчати історію України, а саме події 2014 року – це карна відповідальність (отак скажеш наприклад що Крим – Україна, і Росія окупант – і з 14 років оп! і карна відповідальність), коли ти приховуєш від всіх своїх однолітків куди ти будеш вступати і ми маємо випадки, коли діти з Криму з одного класу вже на підконтрольній території України дізнавались під час іспитів, що вони вдвох вступають в український університет, коли твої вчителі в школі можуть на тебе настучати в ФСБ (і такі історії діти які вступили в українські університети нам розказували).


І за 6 років держава для окупованих територій не створила якісного дистанційного навчання (а коли почався карантин то виявилось не так складно позаписувати уроки онлайн. Але весь цей час до карантину зробити те саме для окупованих територій було складно. А, ну думаю вся Україна кайфанула від дистанційного навчання за останні місяці і зрозуміла, що це не те саме, що навчання в школі офлайн. А у дітей з окупованих територій умови були весь цей час ще гірші)


коли в них нема освітніх документів які визнаються Україною, то вступити по спрощеній системі, склавши іспити – це єдиний можливий варіант. І при тому вони весь цей час були обмежені в переліку університетів по спрощеній системі, і вони під час вступу мають можливість подавати документи та вступати лише в 1 університет. Вони не можуть подати документи в декілька. Тож якщо не вступили, то в них нема можливості погодитись на запасний варіант. (який у мене наприклад колись був)
+ в цей перелік довгий час не входили медичні університети та університети які підпорядковуваються міністерству культури.

Тобто в цій спрощеній системі купа обмежень. І перш ніж кричати, який кошмар, вступають без ЗНО, подивіться, яка взагалі система для них доступна, і як вона працює.

Це про спрощену систему – яку, до речі, обирають не так багато абітурієнтів, більшість все таки вирішує пройти всі коли пекла дистанційного навчання (із відключенням інтернету, подвійним навантаженням тощо) і вступати через ЗНО. Бо це зрозуміліше і дає більший вибір університетів.

2) Чому в цьому році держава примає рішення розширети спрошену систему ?

Тому що діти з окупованих територій не можуть виїхати щоб скласти ЗНО.

До нашої організації звернення почались ще з травня і нам кожного дня хтось телефонує і питає, як вони можуть виїхати щоб скласти ЗНО. (І так багатьом організаціям, які працюють по окупованим територіям).

Бо донедавна вони повинні були проходити двотижневу обсервацію (потім були внесені зміни, і діти які їдуть на ЗНО не повинні проходити обсервацію згідно із Постановою Кабінету Міністрів України від 29 травня 2020 р. № 424).

Але – є ще окупаційна сторона – у якої свої правила щодо перетину кордону. І діти, які в умовах окупації готувались до вступу – можуть втратити цю можливість. І не вступити нікуди цього року. Залишитись ще на рік на окупованій території, в умовах пропаганди, розчаровані, що вся їх підготовка злита в унітаз і із відчуттям, що держава їх знову кинула. Як думаєте, який відсоток спробує вступити знову наступного року?


Саме тому рішення на цей рік дати можливість вступати по спрощеній системі в широке коле університетів – це адекватне рішення, якщо ми хочемо витягувати своїх дітей з окупації. Якщо ми хочемо показати – що ми їх не кинули та не забули

3) Вони 6 років живуть в умовах жорсткої пропаганди і мілітарізації (це взагалі окрема тема). І при цьому всьому вони вирішують готуватись та вступати в Український університет. Їх треба в цьому підтримувати та працювати з ними тут. Бо саме вони зв’язок між підконтрольною територією України і окупованою територією. Бо в них там лишаються друзі, родичи, яким вони будуть розповідати, те що дізнаються тут. І це наша відповідальність чому саме ми будемо їх тут вчити. Якщо ми хочемо щоб Україна знову була цілісна, то треба зберігати зв’язки, працювати над знищенням міфів які там пропогандуються та створювати тут агентів змін, які потім будуть повертатись та розбудовавати знову Україну на деокупованих територіях.

І наостанок, коли пишуть, що там на окупованих територіях одні зрадники, колоборанти тощо. Ви мене вибачте звісно, але тут в Києві стільки «зрадників», які навчаються тут в українських школах, народились тут і при цьому для них Росія все ще братьський народ а війни не існує.

Звісно можна далі назвати якусь групу людей за певною ознакою (як територіальна приналежність) зрадниками, або можна бути розумнішими, та розуміти що люди різні, що і на окупованих і на неокупованих територіях є ті хто хоче бути частиною руського міра і ті хто патріоти.

То може не будемо заочно ненавидіти всіх, хто вступає з окупованих територій? Бо ми зовсім не знаємо через що конкретна дитина пройшла, щоб дійти взагалі до моменту вступу.

Facebook