Будівельно-дорожня компанія «Альт-Эра» з окупованого Росією Криму, що належить родині «депутата» Держдуми Леоніда Бабашова і колаборанту з Донецька Олександру Ішутіну, заснувала в Бердянську ТОВ «Первая дорожно-строительная компания» («ПДСК»), яка отримала статус резидента»вільної економічної зони».
Днями гауляйтер ТОТ Запорізької області Євген Балицький повідомив, що 14 підприємств регіону підписали угоди про умови діяльності у так званій «вільній економічній зоні», яку уряд РФ запровадив на окупованій території Донецької, Луганської, Запорізької та Херсонської областей.
«Учасником ВЕЗ на території Запорізької області стало підприємство із Бердянська – ТОВ «ПДСК», що реалізує інвестиційний проект у сфері дорожнього будівництва», – повідомив Балицький.
ТОВ «Альт-Эра» – російський клон української компанії з такою ж назвою, що належить Артуру і Аллі Бабашовим, дітям кримського зрадника Леоніда Бабашова.
Після окупації Криму Бабашов-старший був обраний в незаконний «Госсовет» Криму, де очолив комітет з будівництва, транспорту і паливно-енергетичного комплексу. У 2021 році на незаконних «виборах» став «депутатом» Держдуми РФ від партії «Единая Россия».
Ці «успіхи» прямо відбились на прибутковості компанії, яка на неконкурентній основі отримала дорожні підряди в Криму на 12,3 млрд рублів. При цьому лише за 2023 рік виручка компанії становить більше 21 мільярда рублів, а чистий прибуток – сім мільярдів. Розбіжність загальної суми контрактів держзакупівель та доходів «Альт-Эры» може пояснити її роль субпідрядника у гіганта федеральних дорожніх тендерів «ВАД» – генпідрядника траси «Таврида» і не тільки. Крім того, компанія також має три асфальтобетонні заводи – у Сімферополі, Феодосії та Яни-Капу (Красноперекопськ).
Син «депутата» – Артур Леонідович Бабашов – був співзасновником російської «Альт-Эры» до квітня 2023 року, а директором – до 21 лютого 2024 року. Звільнення ймовірно пов’язане з тим, що на початку лютого СБУ повідомила Артуру Бабашову як керівнику компанії про підозру у колабораційній діяльності – за господарську співпрацю з державою-агресором.
Того ж дня, коли Бабашов-молодший вийшов із складу засновників товариства, до нього увійшла його мати і дружина «депутата» – Бабашова Тетяна Олегівна (15%). Доньці Аллі Леонідівні Бабашовій належить 35% статутного капіталу, решта 50% – підприємцю з Донецька Ішутіну Олександру Володимировичу. З липня 2023 року його розшукує СБУ як особу, яка переховується від органів досудового слідства.
У вересні 2023 року «Альт-Эра» вперше засвітилась на ремонті автошляхів в тимчасово окупованому Бердянську. За повідомленнями російських пабліків, компанія укладала асфальт на кількох магістральних вулицях, зокрема, на вул. Італійській, на ділянці Західного проспекту від вулиці Консульської до Університетської, – дорога в порт Бердянська.
Сайт «Альт-Эра» повідомляв, що компанія була також задіяна на ремонті так званого сухопутного коридору з Росії до Криму – траси М14 «Одеса – Мелітополь – Новоазовськ». Кримські дорожники розширили і уклали новий асфальт на ділянці між Бердянськом і Мелітополем, а це приблизно 125 км.
У вересні 2023 р. ТОВ «Альт-Ера» заснувало в Бердянську ТОВ «ПДСК», директором якого було призначено Сухоносенко Миколу Сергійовича з Криму.
У російському реєстрі юридична адреса компанії – вул. Ярослава Мудрого, 1. Це колишнє АТП, територія якого і більшість нерухомості належать фірмам ексмера, а нині – очільника Бердянської районної військової адміністрації Олексія Бакая.
Цікаво, що це вже друга «Первая дорожно-строительная компания» сім’ї Бабашових в російській юрисдикції. Перша була зареєстрована в окупованому Сімферополі ще в 2014 році, з її засновників поступово вийшли батько і син Бабашови і з 2022 року нею одноосібно володіє Краснопьоров Олександр Сергійович. Фірма, схоже, у сплячому стані – фінансові звіти не подаються, а адреса і дані про директора окупаційною податковою інспекцією визнані недостовірними.
Є ТОВ «Перша дорожньо-будівельна компанія» і в українській юрисдикції. Компанія має юрадресу у Київській області, куди вона 2016 року «переїхала» з окупованого Донецька. До 2019 року її співзасновником був Ішутін Олександр Володимирович, якому сьогодні належать 50% кримської «Альт-Эри».
Не виключено, що реєстрація дорожньо-будівельної компанії Бабашових у Бердянську має на меті отримання вигідних підрядів на будівництві так званого «Азовського кільця» – автобану, який має об’єднати Крим, Краснодарський край, Ростовську область з новими окупованими РФ територіями Херсонської і Запорізької областей.
Останні новини про будівництво Росією нових доріг війни на півдні України дивіться в блозі ЦЖР.
***
24 лютого 2022 року президент РФ Володимир Путін заявив про проведення «спеціальної військової операції» на окупованому Донбасі. Росія завдала ракетних ударів по території України і розпочала пряме повномасштабне вторгнення на чотирьох напрямках. Збройні сили України дають відсіч ворогові: план бліцкрігу – захопити Київ за два-три дні – провалився, російська армія відступила від столиці, зазнала нищівної поразки на Харківському напрямку, у листопаді 2022 року ЗСУ звільнили Херсон і правобережжя області. Російські військові вчиняють тисячі воєнних злочинів та злочинів проти людяності на всій території України.
Центр журналістських розслідувань веде щоденну хроніку Війна Росії проти України на всіх майданчиках: YouTube, Facebook, Telegram, Twitter