Росія змонтувала один із шести об’єктів подвійного призначення вздовж Керченського мосту

Крим
Будівництво “захисного мосту” в Керченській протоці, а також морські антидронові лінії захисту з бонових загороджень, металевих їжаків і бетонних тетраподів. Вересень 2024 р. Фото: investigator.org.ua
Будівництво «захисного мосту» в Керченській протоці, а також морські антидронові лінії захисту з бонових загороджень, металевих їжаків і бетонних тетраподів. Вересень 2024 р. Фото: investigator.org.ua

Незаконне будівництво, яке триває поруч з Керченським мостом, може мати і логістичне, і захисне призначення. За супутниковими даними Європейської космічної агенції, росіяни на східному прольоті віадуку вже з’єднали між собою перші два пірси з південної сторони, а з північної – наближаються до цього і, скоріше за все, досягнуть мети за найближчий тиждень.     

Поряд з новим паралельним мостом, призначення якого на сьогодні залишається невідомим, у морі з’являються металеві «їжаки», які минулого місяця показував ЦЖР, а також, вочевидь, встановлені мітки для облаштування ще однієї лінії захисту. 

Нагадаємо, що під Керченським мостом окупанти встановлюють споруди із металевих свай, між якими – паркан з металевих грат. Ці конструкції, вочевидь, мають захищати бетонні опори як від підводних, так і надводних атак морських дронів.

У той же час, приміром, бонові загородження час від часу руйнуються навіть не великими хвилями і елементи з пластикових бочок засмічують всю акваторію міста Керч. Захисна лінія з барж ще не пройшла випробування негодою, адже сезон штормів в Чорному і Азовському морях ще попереду. Проте, на судна може очікувати та сама доля, стихія може розкидати і тетраподи з «їжаками». 

Нові мости вздовж основної незаконної конструкції окупанти встановлюють капітально, тому, на фоні інших захисних ліній, вони виглядають куди більш надійними. А ширина цих мостів  дозволяє проїхати  в один бік цивільній великогабаритній техніці, як то вантажний автомобіль, будівельний кран так само, як і військовій, наприклад, той же ЗГРК «Панцирь – С1».

Міст із підводними гратами у Керченській протоці. Жовтень 2024 р. Фото:соцмережі. Колаж: investigator.org.ua  

Міст із підводними ґратами у Керченській протоці. Жовтень 2024 р. Фото:соцмережі. Колаж: investigator.org.ua

Речник Військово-морських сил Дмитро Плетенчук вважає, що ця споруда точно  не призначена для цивільного використання.

“Що стосується незаконної забудови, згодом побачимо, що це є. Це можуть бути гідротехнічні споруди, як захисного характеру, так й логістичного. Сумніваюсь, що вони будуть відкрити саме для використання цивільними. Ймовірніше за все вони виконуватимуть функції якихось оборонних рубежів. Питання в тому, скільки вони там простоять, тому що це не настільки капітальне будівництво як сам Кримський міст”,  – цитує Плетенчука УНІАН

Серед іншого, зафіксовано і встановлення по обидва боки від віадуку в Керченській протоці міні-веж, на яких російські військові облаштовують спостережні пункти та, можливо, розрахунки з кулеметами, чи переносними зенітно-ракетними комплексами (ПЗРК).

Спостережні вежі обабіч т.з. “Кримського” мосту  на початку жовтня 2024 р. Фото:соцмережі. Колаж: investigator.org.ua  

Спостережні вежі обабіч Керченського мосту  на початку жовтня 2024 р. Фото: соцмережі. Колаж: investigator.org.ua

Наприкінці вересня ЦЖР також виявив на берегах острова Тузла дві вежі, на яких стаціонарно розміщуються новітні російські ЗГРК «Панцирь-С1М», а на будівельному майданчику зі сторони Керчі – додаткові елементи для таких конструкцій. 

Одна з двох захисних веж на о.Тузла в Керченській протоці. Жовтень 2024 р. Фото:  investigator.org.ua  

Одна з двох захисних веж на о.Тузла в Керченській протоці. Жовтень 2024 р. Фото:  investigator.org.ua

Крім численних захисних ліній в морі та різних об’єктів на суші, російські війська використовують увесь свій наявний авіапарк для патрулювання у Чорному й Азовському морях, намагаючись захистити залишки свого флоту та Керченський міст від атак українських дронів.

За словами речника ВМС Дмитра Плетенчука, проблема окупантів в тому, що Керченський міст не можна сильно навантажити. До прикладу, загнати на нього потяги з пальним, ешелони з певною технікою, особливо броньованою. Військовий нагадав, що поромні залізничні переправи росіян наразі не працюють після ударів по ним ЗСУ. Тому окупанти, на думку Плетенчука, прикладатимуть максимум зусиль, щоб добудувати залізницю, яка, за їхніми планами, повинна з’єднати Ростов-на-Дону (РФ) і Джанкой (тимчасово окупований Крим).   

ЦЖР з’ясував, що перша ділянка нової залізниці Росії на окупованому півдні України вже працює на військову логістику ворожої армії.