Флот «Чорноморнафтогазу»: «блакитні злодюжки» під різними прапорами

Розслідування
СПБУ «Україна» («Незалежність»), на дальньому плані СПБУ «Петро Годованець» ДАТ «Чорноморнафтогаз» на Одеському родовищі, 2013 рік Фото: «Чорноморнафтогаз»

За два роки до окупації Криму Росією флот державного підприємства «Чорноморнафтогаз» поповнився сучасним високотехнологічним обладнанням для збільшення видобутку газу. Увесь флот «Чорноморнафтогазу», який налічував 31 плавзасіб, Росія загарбала разом із 15 родовищами газу і нафти, Глібовським підземним сховищем газу та усією інфраструктурою української держкомпанії на півострові.

Плани у окупантів щодо використання вкрадених активів стрімко мінялися під тиском західних санкцій – «Чорноморнафтогаз» став першою юридичною особою у санкційному списку США вже 11 квітня 2014 року.

Україна поновила документи, що посвідчували право власності на судна і тому вдалося не допустити зміни власника та прапору суден «Чорноморнафтогазу» у базі даних Міжнародної морської організації – IMO. Однак Росія здійснює спроби заплутати сліди вкрадених суден та незаконно змінити їх прапор і власника.

Бурові платформи та інші судна «Чорноморнафтогазу» були арештовані Приморським судом Одеси ще у 2017 році в рамках кримінального провадження щодо незаконності їх захоплення Росією. Після цього «Чорноморнафтогаз» та прокуратура АРК неодноразово звертались і до МЗС, і до Департаменту міжнародного співробітництва Національної поліції, аби судна компанії у Криму були внесені до банку розшуку Інтерполу. Однак вивчення переписки між відомствами, яка є в розпорядженні редакції Центру журналістських розслідувань, свідчать, що таке рішення так і не було ухвалене.

Подробиці у сюжеті Центру журналістських розслідувань: