Держпідприємство «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) готує вимогу до уряду РФ про виплату компенсації збитків у сумі понад 1,24 млрд грн, понесених внаслідок тимчасової окупації території Криму Росією та втрати майна у кримських портах.
Про це йдеться у повідомленні на сайті АМПУ
«Вартість державного майна, яке було закріплене за філіями АМПУ та незаконно привласнене самопроголошеною владою Криму, складає понад 1,24 млрд грн», – зазначили на підприємстві.
Як вказується, це вже другий шлях, який АМПУ використовує, щоб отримати компенсацію за збитки, понесені у Криму. Раніше держпідприємство надавало вичерпну інформацію щодо власних активів на півострові Міністерству юстиції України, яке подавало загальний позов у Європейський суд з прав людини.
«Цього разу ми використовуємо положення Угоди про заохочення та взаємний захист інвестицій. Перший крок – це направлення вимог щодо компенсації збитків безпосередньо до Уряду РФ. Якщо протягом півроку ми не отримаємо відповіді, ця справа перейде на розгляд до міжнародного арбітражу», – підкреслив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс.
Відповідне письмове повідомлення до російського уряду з вимогою врегулювати спір щодо відшкодування інвестиційних втрат у зв’язку з експропріацією активів АМПУ на тимчасово окупованій території Криму відповідно до Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про заохочення та взаємний захист інвестицій, яка діє від 1998 року, планується надіслати до кінця 2019 року.
Інтереси ДП «АМПУ» у спорі з Росією представлятиме юридична компанія Covington & BurlingLLP, яка має досвід захисту інтересів суб’єктів господарювання у міжнародних публічно-правових арбітражних інституціях.
«Наголошуємо, що та обставина, що ДП «АМПУ» позивається стосовно тимчасово непідконтрольних активів на території півострова, жодним чином не означає, що підприємство погоджується з існуванням будь-яких правових підстав для окупації та анексії Криму, який залишається територією України», – заявили на підприємстві.
Нагадаємо:
- 26 березня 2014 року парламент Криму прийняв ряд рішень про «націоналізацію» українських державних підприємств, розташованих на території півострова, включаючи морські порти. Зокрема було створено держпідприємство «Кримські морські порти», до якого увійшли Керченські торговельний і рибний порти, Феодосійський, Ялтинський, Євпаторійський торгові порти. Також створена державна судноплавна компанія «Керченська поромна переправа».
- На початку липня 2014 року Росморречфлот видав розпорядження, згідно з яким морські торговельні порти Криму – в Євпаторії, Керчі, Севастополя, Феодосії та Ялті були внесені до Реєстру морських портів РФ.
- В липні 2014 року Україна офіційно закрила порти Криму для міжнародного судноплавства. До Кримінального кодексу України внесена стаття 332-1 про порушення правил в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.
- Порти Криму і Севастополя внесені до санкційних списків ЄС та США. Для обходу санкцій використовується схема позапортової – рейдової перевалки вантажів у Керченській протоці або нейтральних водах з подальшим транспортуванням до закритих портів Криму.