Окупанти запустили тестовий рухомий склад на новій ділянці в Донецькій області. Перший потяг на новій колії помічено на відрізку між двома діючими залізничними гілками між селищами Бурне та Новоселівка, яку росіяни почали будувати першою.
Фото та відео з потягом, який очевидно тестує нове залізничне полотно, опублікував Telegram-канал Андрющенко TIME.
Гілка, яка перетинає Кальміуський і Волноваський райони з північного сходу на захід, має на меті обійти ризиковану ділянку фронту поблизу Мар’їнки та Вугледара, таким чином допомагаючи забезпечити транспортування ресурсів з тилових районів Донецької області до Маріуполя і далі на весь Запорізький фронт.

Схематичне та супутникове зображення ділянки нової російської залізниці, на якій зафіксовано перший рухомий склад. Колаж: investigator.org.ua
«Стан будівництва залізниці на північному-сході від Маріуполя візуально виглядає так. Вже готов не лише переїзди та по більшості на перегоні від Іловайська до Гранітного прокладено шпали. Так в нас на очах будується резервний шлях постачання, який легко трансформується в основний? З урахуванням наявності порту та великих сортувальних станцій в Маріуполі.», – написав радник мера Маріуполя Петро Андрющенко.
На цій же ділянці окупанти намагаються побудувати залізничний міст в районі с. Гранітне, по якому ЗСУ вже двічі завдавали ударів і це вплинуло на плани загарбників з розбудови своєї військової логістики.

Перший потяг на новому залізничному коридорі РФ на ТОТ Донецької обл., неподалік Маріуполя. 27.02.2024. Фото: t.me/andriyshTime. Колаж: investigator.org.ua
«Росіяни будують розвилку безпосередньо на південь в бік Маріуполя. Тобто, в разі неуспіху з мостом біля Гранітного, підуть більш складним шляхом прямого протягування гілки в Маріуполь, а там через сортувальну станцію «вріжуться» в залізницю «Маріуполь-Волноваха-Донецьк», – припускає у своєму дописі Петро Андрющенко.
У самому тимчасово окупованому Маріуполі на ММК ім. Ілліча та в порту окупанти поступово відновлюють залізничний рух, використовуючи кілька вцілілих тепловозів для вивезення залишків металопродукції.

Тепловози на ММК ім. Ілліча в Маріуполі та в морському порту, січень 2024 р. Фото: t.me/andriyshTime. Колаж: investigator.org.ua
Усі наведені факти доводять гіпотезу Центру журналістських розслідувань, що 2024 року Росія покращить свою військову логістику, у тому числі і за рахунок нового залізничного коридору «Російська Федерація – Крим».
***
24 лютого 2022 року президент РФ Володимир Путін заявив про проведення «спеціальної військової операції» на окупованому Донбасі. Росія завдала ракетних ударів по території України і розпочала пряме повномасштабне вторгнення на чотирьох напрямках. Збройні сили України дають відсіч ворогові: план бліцкрігу – захопити Київ за два-три дні – провалився, російська армія відступила від столиці, зазнала нищівної поразки на Харківському напрямку, у листопаді 2022 року ЗСУ звільнили Херсон і правобережжя області. Російські військові вчиняють тисячі воєнних злочинів та злочинів проти людяності на всій території України.
Центр журналістських розслідувань веде щоденну хроніку Війна Росії проти України на всіх майданчиках: YouTube, Facebook, Telegram, Twitter